ادامه اخراج‌های سریالی در دولت آمریکا؛
رئیس‌جمهور آمریکا حکم برکناری بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را صادر کرد.
کد خبر: ۸۳۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 04 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، «مایکل اتکینسون» بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را که نخستین فردی بود که درباره تماس تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین به کنگره اطلاع رسانی کرده بود، برکنار کرد.

گفتنی است ماه اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ماه) یک افشاگر ناشناس که مقامات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند، محتوای گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را فاش کرد.

بر اساس مطالب افشا شده از سوی این افشاگر، ترامپ با قطع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سعی داشته تا با هدف بدنام کردن «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، اوکراین را وادار به انجام تحقیقات درباره پسر بایدن کند.

تماس تلفنی جنجالی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین در روز ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) انجام شده و ترامپ در این تماس تلفنی از زلنسکی خواستار شده بود تا درباره پسر جو بایدن تحقیقانی را انجام دهد.

در نهایت روز ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در این مورد افشاگری کرد و در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد. اما از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند رای نهایی آن‌ها و تبرئه ترامپ از این اتهامات دور از انتظار نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار