کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب و هوایی تهران و دیگر استان‌های کشور پرداخت.
کد خبر: ۸۳۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 05 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوایی استان‌های کشور گفت: بارش‌ها در شمال شرق و بخش‌های شرق کشور و همینطور سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی ادامه خواهد داشت که این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (یکشنبه ۱۷ فروردین) از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود که بارش‌ها توام با رعد و برق و وزش باید شدید خواهد بود که بارش تگرگ هم در این مناطق رخ خواهد داد، ارتفاعات این مناطق هم با بارش همراه خواهد بود ضمن اینکه در شرق مازندران و گلستان بارش‌ها شدت دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: پدیده‌ای دیگری که امروز با آن مواجه هستیم، وزش باد‌های شدید در استان‌های قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی سمنان و شرق استان‌های اصفهان و یزد است.

رفیعی تصریح کرد: همچنین سامانه بارشی جدیدی فردا (دوشنبه ۱۸ فروردین) وارد کشور می‌شود که تا پایان هفته به تناوب در کشور فعال خواهد بود. این سامانه در شمال غرب و سواحل خزر و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی فعال خواهد که به تدریج به مناطق شمال شرق کشور کشیده خواهد شد که با همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است. در مناطق مستعد این مساله باعث بارش تگرگ و در ارتفاعات هم با بارش برف همراه می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت روز‌های آتی هفته پرداخت و گفت: در روز سه شنبه (۱۹ فروردین) در نیمه شمالی کشور و مناطقی از استان‌های خوزستان و کهگلویه و بویر احمد ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در روز‌های پایانی هفته انتظار داریم که در اکثر نقاط کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان‌های فارس، کرمان و خوزسان ادامه بارش‌‎ها را خواهیم داشت.

رفیعی تصریح کرد: به لحاظ شرایط دمایی از فردا تا روز چهارشنبه با کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد، دریای خزر فردا و روز سه شنبه مواج پیش‌بینی شده و همچنین بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر از بعداز ظهر امروز تا ظهر فردا این شرایط را خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پیش‌بینی وضعیت هوای تهران به وزش شدید باد اشاره کرد و تصریح کرد: حداکثر دمای تهران امروز ۱۹ درجه است که این مساله فردا به حداقل دمای ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار