نوید استاندار به مردم:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سیلاب غیرقابل کنترل افغانستان به منطقه سیستان محتمل است به همین سبب تمام مسیرهای ورودی آب تحت کنترل و دستگاه‌های دولتی و خصوصی پای کار هستند.
کد خبر: ۸۳۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 09 April 2020

به گزارش تابناک سیستان وبلوچستان احمدعلی موهبتی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها باید با یک نگاه جامع به سیلاب و دشتمال ورودی از افغانستان توجه کنند و تصمیم‌ها متناسب و براساس اولویت‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود سیلاب دشتمال از جانب افغانستان افزایش یابد که نیاز است دستگاه‌های دست اندرکار بویژه فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و مردم ساکن در شهرستانهای شمالی استان آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار بیان کرد: بهتر است تست‌هایی در مسیرهای پرخطر با همکاری دستگاه‌های مربوطه و فرمانداری‌ها انجام و چنانچه اشکالاتی وجود داشت بر طرف شود.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مواقع نیاز از ظرفیت های محلی نیز باید استفاده شود تصریح کرد: اطلاع رسانی درست و به موقع نقش مهمی در خنثی کردن حوادث و جلب انگیزه و همکاری مردم خواهد داشت.

موهبتی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان در سال زراعی جدید ۱۶۰ میلی‌متر بارندگی را تجربه کرد در صورتی که این میزان بارندگی در مدت مشابه سال گذشته ۷۸ میلی‌متر بوده است.

وی به میزان بارندگی در ۱۳ روز اول فرودین ماه جاری اشاره کرد و افزود: ۲۸ میلی‌متر بارندگی در سیستان و بلوچستان داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶ میلی متر بود.

استاندار اظهار داشت: امسال به حمدالله سال زراعی مناسبی را در این استان تجربه خواهیم کرد.

موهبتی همچنین به میزان خسارت وارد شده سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: ۵۴۰ میلیارد تومان خسارت در سیل اخیر به حوزه جنوب سیستان و بلوچستان وارد شده است.

وی ادامه داد: این استان اکنون با چهار بحران و خطر «سیل سیستان، کرونا، زنگ گندم و حمله ملخ ها» روبرو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست بیان کرد: از زمان اوج بحران در جنوب استان نگرانی در مورد شمال استان نیز مدنظر بود.

منصور بیجار ادامه داد: از همان ابتدا هماهنگی های لازم برای سیلاب غیر قابل کنترل از سمت افغانستان انجام و تمام دستگاه های مربوطه در کنار هم به مدیریت، کنترل و انجام اقدامات لازم برای مهار این آب در منطقه سیستان پرداختند.

وی بیان کرد: به حمد الله تا این لحظه هیچ گونه خسارت و خطری در منطقه وجود نداشته و اوضاع کنترل شده و تمام وقت در حال رصد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم در این نشست گفت: اوضاع کاملا کنترل شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

عباس ارجمندی بیان کرد: درحوزه لایروبی انهار و مسیرهای ورودی آب کارهای مناسب انجام شده و تداوم دارد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه های دولتی و خصوصی پای کار هستند تا به یاری خداوند شاهد هیچ گونه خسارت در منطقه سیستان نباشیم.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان در ادامه این نشست اظهار داشت: امسال پوشش برف و بارندگی در کشور افغانستان باعث ورود سیلاب غیر قابل کنترل به منطقه سیستان شده است.

محمد دلمرادی بیان کرد: این سیلاب از چند هفته قبل شروع و تا هفته های آینده تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تاکنون شکستگی و خسارتی اعلام نشده و امیدوار هستیم با همکاری تمام دستگاهای دولتی و خصوصی شاهد خسارت در این منطقه نباشیم.

فرمانداران شهرستان‌های پنجگانه منطقه سیستان نیز به صورت ویدیو کنفرانسی در این نشست حضور داشتند و به ارائه برنامه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

فرماندار شهرستان زابل در این نشست گفت: وضعیت درحال حاضر کاملا کنترل شده است و رصد شبانه روزی منطقه در دستور کار قرار دارد.

غلامرضا گنجی بیان کرد: لایروبی انهار و مسیرهای ورودی آب، تقویت دایک‌ها و دریچه‌ها خروجی آب انجام شده است.

فرماندار شهرستان زهک نیز اظهار داشت: پنج جلسه مدیریت بحران انجام و شرایط کاملا کنترل شده است.

غلامرضا اربابی ادامه داد: حضور شبانه روزی و رصد مداوم در دستور کار است و به صورت کشیک های مداوم انجام می شود.
وی بیان کرد: تمام تجهیزات دولتی و خصوصی پای کار هستند و بحمد الله تا کنون مشکلی در منطقه ایجاد نشده است.

راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در جنوب استان و آمادگی نیروهای این نهاد در شمال استان ارائه کرد و گفت: انبارهای این نهاد در شمال استان از اقلام مورد نیاز امدادی تکمیل شده و در صورت بروز حادثه مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار