توسط متخلفان شکار و صید انجام شد؛
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از مجروح شدن رییس اداره محیط زیست شهرستان شوشتر و یک محیط بان دیگر، با ضربات چاقو در درگیری با متخلفین شکار و صید خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 08 April 2020

حسن آقاشیرمحمدی، با بیان این مطلب گفت: بر اساس گزارش های رسیده درخصوص شکار و صید غیر مجاز در یکی از مناطق شهرستان شوشتر و به منظور برخورد با این متخلفین غیرمجاز که با استفاده از دستگاه الکترو شوکر اقدام به صید ماهی کرده بودند، در منطقه حضور یافته و در تعقیب و گریز موفق به دستگیری راننده خودرو و یکی نفر از متخلفین به همراه دستگاه الکتروشوکر و ادوات شکار و صید شدیم، که متاسفانه با مقاومت و تمرد متهمین و حمله گروهی از سوی شکارچیان و صیادان در منطقه قرار گرفتیم و در این درگیری متاسفانه بهروز نجاتی رئیس اداره شهرستان شوشتر به همراه اسماعیل زارع محیط‌بان شهرستان با ضربات چاقو از ناحیه سر و کمر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی بیان کرد: در این درگیری، وی به همراه دو محیط بان دیگر نیز از ناحیه دست، سر و کمر مورد اصابت سنگ و چوب قرار گرفتند و دچار آسیب دیدگی شدند. بلافاصله مجروحین به بیمارستان شوشتر منتقل شدند و بعد از انجام مداوا، خوشبختانه حال عمومی همه آنها خوب اعلام شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: با کمک نیروی انتظامی و همراهی یگان حفاظت محیط زیست استان، چهار نفر از این متخلفین که در این درگیری شرکت داشته‌اند تا ساعت ۳ بامداد دستگیر شدند. ۴ نفر دیگر هم شناسایی شده اند و تلاش برای دستگیری آنان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این عملیات، ادوات متخلفین از قبیل دستگاه الکتروشوکر به همراه موتور قایق، دو عدد باتری و تعداد ماهی کشف و ضبط شد و متهمان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

صید با برق یکی از روش‌های غیر اخلاقی و آسیب رسان به محیط زیست است که در این روش بسیاری از آبزیان مناطق از بین می روند و آسیب زیادی به اکوسیستم منطقه وارد می شود.

نیمه دوم اسفند لغایت نیمه دوم اردیبهشت ماه هر سال همزمان با فصل تخم ریزی ماهیان و آبزیان و برای حفظ ذخایر، به عنوان فصل ممنوعیت صید ماهی عنوان و اطلاع رسانی شده و محیط بانان موظف هستند که با متخلفین، برابر قانون برخورد کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار