سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان گفت: زیرساخت‌ لازم برای پاسخ به حجم سفرها در روزهای آتی برنامه‌ریزی می‌شود تا شاهد انبوه مسافران در اتوبوس‌، تاکسی و مترو نباشیم.
کد خبر: ۸۳۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 09 April 2020

حجت‌الله غلامی پس از بیست ‌و چهارمین جلسه ستاد مقابله و پیشگیری بیماری کرونا در جمع خبرنگاران به صورت آنلاین گفت: بر اساس مصوبات ایین جلسه، تعدادی اتوبوس و تاکسی را با توجه به حجم سفرها وارد شبکه حمل و نقل شده است. 

غلامی تاکید کرد: محدودیت تردد در روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین اعمال  می شود که به همین منظور هرگونه سفر از استان‌های دیگر به سمت اصفهان متوقف خواهد شد از سوی دیگر در مبادی ورودی شهرها، ورود و خروج خودروها کنترل می‌شود و با این اقدام بخش عمده‌ای از سفرها کنترل خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان اظهار داشت: در کنار محدودیت ترددها، اعمال قانون زوج و فرد را هم داریم از این رو از ساعت ۸ تا ۱۳ و از ساعت ۱۵ تا ۲۴ طرح محدودیت زوج و فرد اجرا می‌شود تا کارکنان و کارمندان بتوانند به محل کار خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت اصناف گفت: اصناف به ۲ دسته کم‌خطر و پرخطر تقسیم می‌شوند که اصناف کم‌خطر از ۲۳ فروردین فعالیت خود را همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر می‌گیرند اما شروع فعالیت اصناف کم‌خطر به صورت مرحله‌ای و پلکانی خواهد بود.

به گفته وی، در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌های نظارت و بازرسی به کار اصناف خواهند پرداخت و هر صنفی که ملاحظات بهداشتی را رعایت نکند تا اطلاع ثانوی و تامین شرایط الزامات بهداشتی تعطیل خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان تاکید کرد: اصناف پُرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، بازارهای روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش همچنان تعطیل است و بنا به تاکید رییس جمهوری، عجله‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد و  آموزش‌ها در شبکه‌ فضای مجازی ادامه خواهید داشت.

غلامی با اشاره به ساعت کار ادارات و تعطیلی روزهای پنجشنبه اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی، ساعت کار ادارات از ساعت ۷تا ۱۴ برای تهران و استان‌هاست و  فعالیت در روزهای پنجشنبه در استان‌ها طبق روال جاری ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان یادآور شد: با این وجود،در مواقع اضطراری استانداران می‌توانند برای یک بازه زمانی کوتاه تصمیم بگیرند و پنجشنبه‌ها را تعطیل اعلام کنند و چون تاکنون تصمیمی در این راستا اخذ نشده، زمان کاری ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ است و روزهای پنجشنبه‌ هم ادارات فعال خواهند بود.

وی همچنین گفت: روستاهای هدف گردشگری، بطورکلی از پذیرش گردشگر ممنوع شده‌اند و ضدعفونی کردن آنها با هماهنگی اتحادیه تعاونی‌های روستایی صورت می‌گیرد.

غلامی با بیان‌اینکه کلیه پروژه‌های عمرانی و ساختمانی از ۲۳ فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند، اظهار داشت: مقرر شد سازمان نظام مهندسی کمیته موسوم به "HSE" (بهداشت و ایمنی که بازرسی از ساختمان‌ها را انجام می‌دهند) را فعال کنند و به کارگاه‌هایی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، اخطار داده شود و تا زمان عدم تامین امکانات اولیه بهداشتی تعطیل شوند.

وی  در باره پروژه‌های عمرانی هم خاطرنشان کرد: متولیان این طرح‌ها هم ‌موظف هستند تا کمیته HSE را فعال کنند تا فرایند غربالگری و تامین لوازم بهداشتی فردی و عمومی پرسنل انجام شود درغیراین صوررت و پس از بازدید دفتر فنی استانداری و دستگاه‌های مسوول، کارگاه‌های خاطی تعطیل خواهند شد تا الزامات اولیه بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار