مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۳۰۰ تُن انواع ماهی از استان به کشورهای همسایه صادر شد.
کد خبر: ۸۴۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 18 April 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدباقر قریشی‌ اظهار داشت: در این مدت ارزش آبزیان صادر شده از استان بیش از یک میلیون دلار بوده و کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق مهمترین مقصد صادرات آبزیان پرورشی آذربایجان‌غربی بودند.
 
وی افزود: سال گذشته در مجموع ۱۵ هزار و ۴۲۵ تُن آبزی شامل هشت‌هزار و ۹۸۰ تُن انواع ماهی پرورشی سردآبی و گرمابی و ۶ هزار و ۴۴۵ تُن انواع ماهی از منابع آبی استان روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است
 

قریشی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی با وجود منابع آبی غنی و متنوع، یکی از استان‌های موفق در زمینه تولید انواع آبزیان بوده و عمده‌ترین آبزیان صادراتی در این استان شامل ماهیان پرورشی از جمله قزل‌آلا و ماهی کپور است.

او افزود: صید ماهی سالانه در ۱۱ منبع آبی شامل سدهای نوروزلوی میاندوآب، شهیدکاظمی و خراسانه بوکان، بارون ماکو، قیقاچ پلدشت، ارس، ارس ۲، شهرچای ارومیه، سنجاق مهاباد، احمدآباد تکاب و حسنلو نقده صورت می‌گیرد. 

وی در خصوص اشتغال استان در زمینه آبزی‌پروری نیز گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در آذربایجان‌غربی در این صنعت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در سهم بخش پرورش ماهی یک هزار و ۶۴۲ نفر و سهم اشتغال در منابع آبی ۸۰۸ نفر است.
تولید سالانه بیش از ۱۵ هزار تُن انواع ماهی پرورشی و منابع آبی آذربایجان‌غربی و فعال بودن ۴۲۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در این استان، آذربایجان‌غربی را به یکی از قطب‌های تولید انواع آبزیان در کشور تبدیل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار