رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت از خانواده گاوسانان محیط زیست ایلام:
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت از خانواده گاوسانان محیط زیست ایلام گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون 3 رأس گوزن زرد ایرانی متولد شد.
کد خبر: ۸۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 20 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اکبر محمدزاده، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت از خانواده گاوسانان محیط زیست ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ راس گوساله گوزن زرد ایرانی، در سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی متولد شد.

وی افزود: گوزن زرد ایرانی از خانواده گوزن‌ها است که در ایلام در فصل پاییز جفت گیری و اواخر فروردین تا اردیبهشت زایمان کرده و معمولا یک گوساله به دنیا می‌آورد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش از خانواده گاوسانان حفاظت محیط زیست ایلام بیان داشت: سایت گوزن زرد ایرانی ایلام از جمله سایت‌های موفق کشور است که به علت ازدیاد جمعیت تاکنون تعدادی از آنها زنده گیری و به استان‌های یزد و خوزستان به منظور رهاسازی در زیستگاه طبیعی و احیا جمعیت طبیعی آن‌ها منتقل شده است.

وی ادامه داد: پرورش گوزن زرد ‏ایرانی در استان ایلام از سال ۸۶ با انتقال شش رأس از این گونه جانوری در معرض انقراض از جزیره ‏اشک دریاچه ارومیه به ایلام شروع شد. ‏

وی بیان داشت: آب و هوای مناسب، طبیعت چهار فصل و مراتع غنی موجب شده که این منطقه زاگرس نشین زیستگاهی مناسب برای بسیاری از گونه‌های جانوری باشد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار