از طریق سامانه ۴٠٣٠ انجام می‌شود
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان از ارائه مشاوره تلفنی تغذیه از طریق سامانه ۴٠٣٠ در روزهای کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 28 April 2020

مهنوش صاحبدل با اشاره به شرایط شیوع کروناویروس، اظهار کرد: عادات نامناسب غذایی از جمله مصرف زیاد قند، نمک و چربی‌ها و همچنین دریافت ناکافی هر کدام از ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن در برنامه غذایی روزانه، می‌تواند با تضعیف سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد.

وی بر لزوم توجه جدی به تغذیه به منظور مقابله با کووید ١٩ تاکید کرد و افزود: در این راستا سامانه ۴۰۳۰ از دو طریق آماده پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه تغذیه است؛ در شیوه استفاده از پیام‌های صوتی پس از شماره‌گیری ۴۰۳۰ و انتخاب کلید "۱" که مربوط به پیشگیری از کرونا است، می‌توان از لیستی از پیام‌های صوتی در زمینه تغذیه بهره‌مند شد.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: همچنین در این سامانه در خصوص نحوه تشخیص و درمان کرونا، کاهش استرس و نگرانی و روش‌های آرام‌سازی، مشاوره ارائه می‌شود و می‌توان با کارشناسان بهداشت و درمان و کارشناسان روانشناس ارتباط برقرار کرد.

صاحبدل گفت: در صورتی که مراجعه‌کنندگان به سامانه ۴۰۳۰ نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشته باشند، می‌توانند با استفاده از کلید "۶" به مشاورین تغذیه که پشت خط هستند، متصل شده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: محوریت فعالیت این سامانه، اصول کلی تغذیه خانواده در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹، تغذیه مادران باردار و شیرده، تغذیه کودکان زیر پنج سال، تغذیه کودکان سنین مدرسه و نوجوانان، تغذیه بزرگسالان و تغذیه سالمندان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ (پیشگیری، بیماری و نقاهت)، تغذیه مناسب در دوران قرنطینه خانگی و راهکارهای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، بیماری‌های شایع غیرواگیر و بهبود شیوه زندگی و راهنمایی بهداشتی در زمینه نگهداری و آماده‌سازی مواد غذایی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ است.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این طرح ملی، ۳۲ کارشناس و کارشناس ارشد تغذیه از خوزستان در ارائه مشاوره تلفنی تغذیه مشارکت دارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا ویروس ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار