کد خبر: ۸۴۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 01 May 2020

ادامه بارندگی‌ها در خلخال

تابناک/ رییس اداره هواشناسی خلخال از تداوم جو ناپایدار و ادامه بارندگی‌های باران در این شهرستان خبر داد.

فرامرز فرض‌الله‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موج جدیدی از بارندگی‌های بهار امسال که از اوایل اردیبهشت در خلخال آغاز شده در طول شب گذشته و امروز نیز در این منطقه ادامه یافته ، موجب افزایش آب رودخانه‌های عبوری از این شهر ،جاری شدن سیل و ورود سیلاب به مزارع کشاورزی و باغ‌های واقع در حاشیه رودخانه هروچای شد. 

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته و صبح امروز ۲۳ میلیمتر باران در این شهر باریده ، اظهارداشت: در ماه جاری بیش از ۵۹ میلیمتر باران در خلخال باریده که میزان بارندگی‌های گزارش شده از ایستگاه‌های باران‌سنجی مناطق مختلف این شهرستان بویژه ایستگاه باران‌سنجی روستای مجوره واقع در مسیر راه ارتباطی خلخال - اسالم بمراتب بیشتر از شهر است.

وی گفت: بارندگی‌های اردیبهشت ماه موجب آبگرفتگی معابر شهری و وارد شدن سیلاب به مزارع کشاورزی و باغ‌های واقع در حاشیه رودخانه هرو چای شده و خسارت قابل توجهی را به کشاورزان و باغداران منطقه وارد کرده است.

فرض‌الله‌پور افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز آسمان غالبا صاف تا نیمه‌ابری بوده و شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود. 
او اضافه‌کرد: از اواخر وقت امشب نیز با در نظر داشتن نفوذ توده هوای ناپایدار، آسمان خلخال تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده نیمه‌ابری تا ابری بوده و در غالب مناطق بارش خفیف باران همراه با رعد و برق و غرش‌های شدید آسمان در بعد ازظهرها انتظار می‌رود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار