کد خبر: ۸۴۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 12 May 2020

گیلان ظرفیت میزبانی مسابقات مهم ورزشی کشور را دارد

تابناک/ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: : با به روز شدن اماکن ورزشی؛ این استان می تواند میزبان خوبی برای برگزاری رقابتهای مهم ورزشی کشور باشد.

مریم بخشی در نشست شورای اداری ورزش گیلان در رشت افزود : سال گذشته میزبان دو رویداد مهم ورزشی در گیلان بودیم که رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو که گزینشی المپیک بود و همچنین مسابقات بین المللی شطرنج جام کاسپین در رشت برگزار شد که منجر به ارتقا و به روز شدن بخشی از امکانات ورزشی استان شد.

وی افزود: همچنین به دنبال احراز رتبه قابل توجه در بررسی عملکرد ورزش استان ها هستیم و امیدوارم با توجه به تنگناه هایی که در بسیاری از حوزه ها برای توسعه ورزش استان ها وجود داشته، در ارزیابی عملکرد وزارت ورزش بتوانیم رتبه خوبی را در کشور کسب کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه این نشست از روسای ادارات خواست تا با هماهنگی نمایندگان شهرستانها، با برنامه ریزی های مناسب ،اتفاقات خوبی را برای ورزش استان رقم بزنند و همچنین از سازمانهای مردم نهاد که همکاری بسیار خوبی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا داشته اند، قدردانی کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان هم در این جلسه گفت : ستاد ساماندهی و پیشگیری از کرونا از همان ابتدای شیوع این ویروس توسط سازمانهای مردم نهاد تشکیل شد و بیش از ۱۷۵ هزار اقلام بهداشتی توسط سازمانهای مردم نهاد تولید و بیش از ۳۶ هزار بسته بهداشتی توسط این سازمانها توزیع شد.

سهیلا یاور مسرور افزود : ۶۰ مشاوره حضوری و ۵۰۰ مشاوره تلفنی در این ایام توسط روانشناسان و مشاوران حوزه جوانان صورت گرفت و در هفته جوان ۱۰۰ برنامه آنلاین بصورت مسابقه توسط سمن ها انجام شد.

وی خاطر نشان کرد : در راستای بیانات مقام معظم رهبری ، جامعه ورزش و جوانان گیلان با همکاری سازمانهای مردم نهاد ، هیاتهای ورزشی ، خیرین ورزشی ، بسیج ورزشکاران و ادارات ورزش و جوانان شهرستانها ، رزمایش همت جوانانه ، کمک مومنانه را برگزار کرد و بیش از ۴۰۰۰ بسته کمک معیشتی و حمایتی بین خانواده های نیازمند توزیع نمود و ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد نیز جمع آوری شد.

محمد مهدیه معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و با تعطیلی اماکن ورزشی ، باشگاه داران بسیاری متضرر شدند و در نشست هایی که مدیرکل ورزش و جوانان در ستاد با نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان و استاندار گیلان داشت امید است با تصمیماتی که اتخاذ می شود ضمن رعایت پروتکل های لازم، باشگاه های ورزشی بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اضافه کرد : همچنین آمار مربیان شاغل در باشگاه ها و مربیان شنا و ناجیان غریق هم به منظور برآورد میزان خسارات وارد شده بر این قشر و لزوم بهره مندی از وام های زودبازده به وزارت ورزش ارسال شده است.

اولین نشست شورای اداری ورزش استان گیلان در سال جاری در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان رشت در مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای این شهر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار