نماینده ولی فقیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی: برای عملیاتی کردن جهش تولید باید راهکارهای جهش تولید و موانع آن احصا شود.
کد خبر: ۸۵۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 18 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نحوه عملکرد ملت بزرگ ایران در مقابله با ویروس کرونا در مقایسه با دیگر ملل غربی گفت: فرهنگ غنی اسلامی در جامعه اسلامی موجب شد تا سیل کمک های مومنانه و همدلی به سوی مستمندان و کسانی که از این موضوع متضرر شده اند سرازیر شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی جدیت در مباحث فرهنگی از سوی مسئولان می تواند تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند موضوعات فرهنگی اصل و اساس است و این مهم باید همواره مورد تاکید مسئولان استانی نیز باشد.

وی تعیین اولویت های فرهنگی استان را از دیگر موارد مهم در این زمینه دانست و تصریح کرد: در این زمینه باید کمیته ای تشکیل شود و اولویت های فرهنگی مهم استان با حضور کارشناسان امر احصا شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی همچنین بر اهمیت وجود پیوست های فرهنگی در طرح های مختلف عمرانی اقتصادی و تفریحی استان تاکید کرد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی  نیز در این جلسه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحقق شعار جهش تولید در کشور گفت: برای جامه عمل پوشاندن به این فرمایشات باید اقدامات موثر فرهنگی برای استفاده از کالاهای داخلی و ایجاد جهش تولید انجام شود.

آقای مصطفوی افزود: تقویت فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ترویج فرهنگ مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها از جمله دیگر عوامل مهم فرهنگی برای ایجاد جهش تولید است.

وی همچنین بر انجام فعالیت های مختلف فرهنگی در سیاست های مختلف جمعیتی و مدیریت فضای مجازی تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که ۷۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین استان زندگی می کنند خاطرنشان کرد: ایجاد دفاتر تسهیل گری برای ساماندهی مسائل فرهنگی در مناطق حاشیه نشین ایجاد شده است.

خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات موثر فرهنگی انجام شده در فضای مجازی استان گفت: برای نخستین بار بازی مجازی و انیمیشن در موضوع مبارزه با کرونا در استان تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار