صبح امروز، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر و در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر فاز دوم تقاطع غیرهمسطح آذربایجان با حضور مسئولان و اصحاب رسانه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 23 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ایجاد کمربندی و ساخت تقاطع های غیر همسطح در شهر ها به ویژه کلانشهرها یکی از راه های کاهش گره های ترافیکی و بهبود وضعیت حمل و نقلی است که می تواند سبب تسهیل در تردد وسایل نقلیه از طریق تصحیح شاخص های ترافیکی، زیست محیطی، ایمنی و اقتصادی در شهر ها شود و در این راستا به همت شهرداری ارومیه با ساخت کمربند میانی شهر ارومیه و ایجاد چندین تقاطع غیر هم سطح نظیر پیامبر اعظم(ص)، مدرس، مادر، پل های امامت، میثم، شهید ذاکر، پل های شهید بهشتی، ابوذر و شهیدلر کورپسی(سرو) در راستای تحقق این مهم برآمد و اینک با بهره برداری فاز دوم تقاطع غیر هم سطح آذربایجان کمربند میانی شهر ارومیه رو به اتمام است.

فاز اول تقاطع غیرهمسطح آذربایجان نیز به طول 910 متر با عرض 11 متر شامل باند برگشت جاده امامزاده به خیابان والفجر با حضور سرلشکر جعفری؛  فرمانده کل سپاه، شهردار ارومیه،استاندار و نمایندگان، اعضای شورا و اصحاب رسانه  در آذرماه سال 96 به بهره برداری رسید.

و اکنون شاهد به بهره برداری رسیدن  فاز دوم تقاطع غیر هم سطح آذربایجان از سمت بلوار والفجر به سمت جاده سنتو  در سالروز  آزاد سازی خرمشهر و در آستانه  عید سعید فطر  هستیم که به گفته محمد حضرت پور،  شهردار ارومیه در مراسم بهره برداری  این پروژه ،  فازدوم پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان به طول   970 متر است و عرض  آن 90/12 متر با تعداد دهانه 22، تعداد ستون 23 و تعداد شمع 110 عدد  است.

وی عنوان کرد: در این مسیر وزن میلگرد مصرفی شمع ها 418 تن، حجم بتن ریزی شمع ها 3129 مترمکعب، سطح آسفالت ریزی 17600 متر مربع، وزن مواد افزودنی مصرفی بتنی 3285 کیلوگرم، سطح کف سازی و پیاده رو سازی 1200 متر مربع، سطح قالب بندی 1132 متر مربع و تعداد پایه چراغ روشنایی 40 عدد  است.

شهردار ارومیه ادامه داد: با بهره برداری این فاز از پروژه شاهد کاهش ترافیک در خروجی شهر به سمت جاده مهاباد-میاندوآب، جاده بالانج و کمربندی خاتم الانبیا و صرفه جویی در وقت و سوخت خودروهای شهروندان در درازمدت خواهیم بود.

وی با اشاره به فاز سوم پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان، بیان کرد: فاز سوم که به بلوار شیخ شلتوت ملحق و زیر گذر شیخ شلتوت به جاده میاندوآب –مهاباد  در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

شهردار ارومیه افزود:  کل تقاطع بزرگ غیر همسطح آذربایجان تا پایان سال جاری گشایش می یابد  و در تلاشیم 24 حرکتی که در اجرای این پروژه  مدنظر مشاوران طرح بود تامین بشود تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

گفتنی است؛ ساماندهی ترافیکی ورود و خروجی شهر، تسهیل ارتباط شهرهای شمال و جنوب استان،  افزایش ایمنی ترافیکی و تردد عرضی عابرین پیاده، اجرای آخرین تقاطع غیر همسطح باقیمانده کمربند میانی شهری، تسهیل بالغ بر 30 میلیون نفر سفر در سال ابتدایی بهره برداری ، کاهش تعداد نقاط برخورد رویکردهای ترافیکی و اصلاح نقطه خطرناک ترافیکی، افزایش سطح سرویس تقاطع با کاهش زمان تاخیر ، تراکم وسایل نقیله و افزایش سرعت حرکت از الزامات اجرای پروژه آذربایجان  بود.

بر اساس آمار سازمان راه داری، کل خودروهای ورودی و خروجی به سمت مهاباد و بالعکس در سال 94 در حدود 10 میلیون 600 هزارو 60 عدد بود  که بطور متوسط در حدود 26 میلیون و 561 هزارو 147 نفر طی هر سال از محور مهاباد –ارومیه و بالعکس ورود و خروج می کردند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار