مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گل محمدی از سطح 141 هکتاراز اراضی زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 24 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عزیز امانی با بیان اینکه 273 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد که 141 هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال است ، افزود: میزان تولید گل تر از اراضی زیر کشت این محصول در استان بیش از 508 تن است که در مقایسه با سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

امانی تصریح کرد: سالانه بیش از 800 هزار لیتر گلاب از گل محمدی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستانهای ارومیه، مهاباد ، خوی و پیرانشهر استحصال می شود.

وی با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اوایل خرداد ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بیان کرد: ارقام گل محمدی موجود استان رقم‌های مخصوص گلاب به منظور گلاب کشی و رقم مربایی جهت تهیه مربا و مارمالاد است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه متوسط عملکرد برگ گل محمدی در هر هکتار 3.600 کیلوگرم است، اضافه کرد: ارقام مورد استفاده برای کشت این محصول در سطح استان اغلب گل محمدی خوی بوده و از ارقام محلی کاشان نیز به صورت محدود برای کشت استفاده می شود که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان های خوی و ارومیه است.

وی با اشاره به مصارف گل محمدی اضافه کرد: از ۸۰ درصد محصولات برای عرقگیری، و مابقی به صورت گلبرگ خشک برای تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی، و حدود پنج درصد به صورت غنچه خشک به منظور صادرات استفاده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار