کد خبر: ۸۵۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 27 May 2020

جریمه یک میلیاردی برای نگهداری موتورسیکلت قاچاق در اصفهان

محکومیت شرکت عمرانی برای قاچاق جرثقیل در کردستان، حکم چهار میلیاردی برای قاچاقچی نفت سفید در آذربایجان غربی، جریمه یک میلیارد ریالی برای نگهداری موتورسیکلت قاچاق در اصفهان، محکومیت چهار میلیارد ریالی متهم فروش برنج در کرج، جریمه دو میلیاردی یک شرکت در گیلان، از کشفیات سازمان تعزیرات بوده است.

تابناک/ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، سید نجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان، اظهار کرد: یک شرکت عمرانی تأسیسات در استان البرز مقدار ۶۴ هزار و۵۳۰ کیلوگرم جرثقیل برجی را برای صادرات از مرز خروجی باشماق به صورت منفصل به گمرک قزوین اظهار کرده اما در گمرک باشماق، طبق نظریه کارشناسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص می‌شود که موتور، گیربکس و اتاقک فرمان خارجی و سایر قطعات به صورت داخلی تأمین شده است.

وی افزود: شرکت برای رفع ظن قاچاق کالا از قطعات خارجی استفاده شده، در زمان کشف اسناد گمرکی را به گمرک ارائه نکرده و بر همین اساس پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان رسیدگی و پس از احراز تخلف، این شرکت عمرانی به ضبط اجزای خارجی جرثقیل، پرداخت یک میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال معادل سه برابر ارزش کالا و ممانعت از فعالیت شرکت به مدت یک سال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: با اعتراض متهم به رأی شعبه بدوی، پرونده در شعبه تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز استان کردستان مجدداً بررسی و حکم بدوی عیناً تائید شد.

حکم ۴ میلیاردی برای قاچاقچی نفت سفید در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از محکومیت چهار میلیارد ریالی برای قاچاق سوخت خبر داد.

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: مأمورین مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقر در ایستگاه شهید محمدنژاد شهرستان میاندوآب حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون تریلر کش مشکوک و در بازرسی از آن مقدار ۳۱ هزار و ۱۱۳ لیتر مواد سوختی از نوع نفت سفید بدون مدارک شرکتی کشف و مراتب به تعزیرات حکومتی شهرستان میاندوآب گزارش شد.

وی افزود: شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان میاندوآب پس از احراز تخلف، متهم پرونده را به ضبط سوخت‌های مکشوفه و پرداخت چهار میلیارد و ۷۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

جریمه یک میلیارد ریالی برای نگهداری موتورسیکلت قاچاق در اصفهان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقچی موتور سیکلت خبر داد.

غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان، اظهار کرد: پرونده کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی‌سی هوندا قاچاق که توسط مأمورین نیروی انتظامی کشف شده بود به شعبه ششم رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اصفهان ارجاع شد.

وی تصریح کرد: شعبه مذکور پس از رسیدگی به این پرونده و احراز تخلف، حکم به ضبط موتور سیکلت کشف شده صادر و متهم پرونده را به پرداخت یک میلیارد ریال برای نگهداری کالای قاچاق محکوم کرد.

محکومیت ۴ میلیارد ریالی متهم فروش خارج از ضوابط برنج در کرج

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از محکومیت چهار میلیارد ریالی متهم فروش خارج از ضوابط ۵۵ تن برنج با ارز ۴۲۰۰ ریالی در کرج خبر داد.

علی اکبر مختاری با اشاره به محکومیت چهار میلیارد ریالی متهم به فروش خارج از ضوابط برنج در کرج، اظهار کرد: بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ضمن بازرسی از محل نگهداری عمده برنج پاکستانی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ ریالی وارد کشور شده بود متوجه خروج ۵۵ تن از آن بدون حواله خروج شدند.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده، شعبه با توجه به گزارش مرجع شاکی و دفاعیات غیر موجه متهم، وی را به ضبط برنج مکشوفه به دلیل خروج بدون حواله و خارج از ضوابط توزیع کالاهای اساسی و پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

جریمه ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی یک شرکت در گیلان

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: یک شرکت طراحی و ساخت سامانه فاضلاب در رشت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی شد.

منصور انصاری، اظهار کرد: مدیر یک شرکت طراحی و ساخت سامانه فاضلاب در رشت به دلیل تقلب در طراحی و ساخت سامانه فاضلاب و فروش آن به تعزیرات حکومتی احضار شد.

وی افزود: پس از احراز تخلف، متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ۴۵۰ میلیون تومان در حق شاکی محکوم شد.

محکومیت میلیاردی قاچاقچی سوخت در قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از جریمه یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریالی قاچاقچی گازوئیل خبر داد.

هوشنگ محمدی، اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بوئین زهرا در حین گشت زنی و کنترل خودروها با مشکوک شدن به یک خودرو نفتکش پس از متوقف ساختن آن و انجام بازرسی، ۱۱ هزار لیتر گازوئیل کشف کردند.

وی افزود: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت و پس از احراز تخلف، متهم به ضبط کالای مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار