با حضور معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راهکار‌های رفع موانع صادرات، واردات و اشتغالزایی مرزنشینان در بازارچه مرزی کیله سردشت بررسی شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 27 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امروز با حضور معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شعار سال علل و راهکار‌های برون رفت از موانع صادرات، واردات و اشتغالزایی مرزنشینان در بازارچه مرزی کیله سردشت از نزدیک بررسی شد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این بازید با اشاره به هدف از سفر یک روزه خود گفت: بنا به دستور ویژه جناب آقای رئیس جمهوربرای بررسی مسایل و رفع موانع و مشکلات مرزنشینان گزارشی تفصیلی از توسعه منطقه‌ای شهرستان مرزی سردشت توسط وزارت تعاون و کار تهیه شد و برای عملیاتی شدن آن می‌بایست گفتگو‌های با مردم و مدیران محلی و بازدید میدانی انجام بگیرد که امروز در این راستا به این منطقه سفر شده است.

میرزایی با اشاره به راهکار‌های رفع موانع اشتغال و صادرات در مناطق مرزی افزود: مهمترین راهکار‌ها فعالسازی بازارچه ها، فراهم شدن زیر ساخت‌ها و اجازه فرصت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای صادرات و واردات است.

وی همچنین به برنامه‌های وزارت تعاون و کار در راستای تحقق شعار سال اشاره و عنوان کرد: تکمیل و به بهره برداری رسیدن ۵۰ طرح بزرگ وابسته به وزارت تعاون و کار، بهبود محیط کسب و کار در حوزه تامین اجتماعی، تمقیح بخشنامه‌ها و مقررات و کاستن ۶ هزار بخشنامه به حدود ۶۰ بخشنامه و مشخص شدن تکلیف کسب و کار، اصلاح رویه بازرسی کارگاه‌ها و استفاده و ایجاد کارت‌های اعتباری با یک رابطه چهار جانبه بین بانک‌ها و بنگاه‌های تولید و شبکه‌های فروشگاهی از مهمترین اقدامات سال جدید خواهد بود.

فرماندار سردشت نیز گفت: تاکنون برای مرزنشینان ۱۸هزار کارت الکترونیکی مرزی و ۴۰۰کارت پیله روی در راستای اشتغالزایی مردم منطقه صادر شده است.

اقصی نخشی پوربا اشاره به صادرات در بازارچه مرزی کیله و رونق صادرات، افزود: در سال گذشته ۲۴۰درصد صادرات در این مرز رشد داشته و بیش از ۳۰۰میلیون دلار کالا به کشور همسایه صادر شده است.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات رابطه مستقیمی با رونق تولید و تحقق اهداف شعار سال دارد، تصریح کرد: ساماندهی معابر مرزی، تردد مسافر، فراهم کردن زمینه برای واردات کالا و تبدیل ثبت سفارش به ثبت آماری از راهکار‌های اصلی برای رفع موانع موجود بازارچه مرزی کیله سردشت است که با سپری کردن سیکل قانونی و پیگیری‌ها مداوم جهت رفع موانع می‌توان شاهد رونق و توسعه در این منطقه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار