ولیزاده سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : لوله گذاری بیش از ۲۳ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب روستای وار در خوی انجام شد .
کد خبر: ۸۵۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 27 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
سلطانعلی ولیزاده سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : عملیات لوله گذاری شبکه جمع آوری روستای وار بطول ۲۳ کیلومتر و ۲۵۵ متر از سال ۹۶ آغاز شده و با پیشرفت 100 درصد به پایان رسیده است .
ولیزاده با بیان اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی روستاهاست، افزود: اجرای چنین طرحی نشان از اهتمام و تلاش مسئولان برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوی همچنین اظهار داشت: جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از طرح‌های مهمی است که در روستاها اجرایی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد : روستای وار به خاطر شرایط حفاطت منابع آبی از دلایل انتخاب این روستا جهت اجرای تصفیه خانه فاضلاب بود.
سلطانعلی ولیزاده گفت : در بررسیهای انجام شده از روستای وار مشاهده گردید که بخشی از فاضلاب منازل این روستا به جوی تخلیه می شود که با توجه به بافت و ساختار روستا باعث مخاطرات بهداشتی برای ساکنین شده بود که ضرورت اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب این روستا را نشان می دهد.
ولیزاده با اشاره به واگذاری و نصب انشعابات روستای وار افزود : به موازات لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب انشعابات نیز نصب شده اند که تا کنون ۱۳۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در این روستا نصب شده است .
سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوی اضافه نمود : عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شامل بخشهای حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره برداری در حال اجرا می باشد .
وی به نوع فرآیند تصفیه این تصفیه خانه اشاره کرد و افزود : فرآیند تصفیه ، تصفیه خانه روستای وار از نوع SBR که یکی از به روزترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در جهان می باشد است.
ولیزاده افزود : ظرفیت تصفیه ، تصفیه خانه فاضلاب روستای وار ۶۰۲ متر مکعب در شبانه روز است که در افق طرح سال ۱۴۱۵ به ۸۹۴ متر مکعب در شبانه روز قابل افزایش است .
روستای وار با جمعیت ۵۱۰۰ نفر (در سال ۹۵ ) و ۱۴۶۰ فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستا های بزرگ با حجم تولید فاضلاب زیاد است .
لازم به توضیح است : که این پروژه با عنوان طراحی، اجرا و بهره‌برداری از سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نواحی شمال‌غرب ایران ( زون ۴ ) در حال اجرا می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار