کد خبر: ۸۶۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 10 June 2020
نماینده مردم فلاورجان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار برکناری رئیس سازمان بازنشستگی کشوری به خاطر فساد اقتصادی و سیاسی و رفتار شاهانه وی شد.
تذکر نماینده مجلس به رئیس‌جمهور: رئیس سازمان بازنشستگی برکنار شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی و مسؤولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه 21 خرداد 99) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است. 

شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان به رئیس‌جمهور لزوم اصلاح نحوه واگذاری سهام عدالت به مردم و همچنین لزوم اصلاح دهک سهام عدالت برای ایثارگران را متذکر شد. 

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم دریافت مالیات بر دارایی‌ها تذکر داد. 

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان لزوم بازنگری در حذف ارز تخصیصی گروه یک از برخی کالاهای ضروری و عدم اتخاذ تدابیر لازم و ایجاد تورم در قیمت کالاهای اساسی مردم همچون برنج، لاستیک و قطعات خودرو را متذکر شد. 

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد چرا دولت به جای اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری حمایت‌های حداقلی موجود با محدود کردن یارانه موالید حذف می‌کند.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز به رئیس‌جمهور به خاطر عدم اجرای قانون برنامه ششم در خصوص همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین با توجه به مشکلات عدیده معیشتی آنها تذکر داد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت به وزیر راه و شهرسازی لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت مهار گرانی افسارگسیخته حوزه مسکن و اجاره بها در این حوزه را متذکر شد. 

علی بابایی نماینده مردم ساری در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در اجرای همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری شد. 

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم به وزیر امور خارجه به خاطر عدم اتخاذ دیپلماسی قوی در سطح منطقه و جهان نسبت به جنایات خشونت‌بار مقامات آمریکایی از جمله برخی از نیروهای پلیس آن کشور در قتل، شکنجه و دستگیری مردم بی‌دفاع آمریکا و نامعلوم بودن وضعیت بازداشت‌شدگان تذکر داد. 

حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در تذکری به وزیر علوم خواستار جلوگیری از تقلب علمی شد. 

عبدالعلی عبدالرحیمی مظفری نماینده مردم سروستان به اتفاق 13 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توقف فوری واگذاری معادن شمال و شرق استان فارس و قرار گرفتن معادن آهن در خدمت فولاد استان فارس شدند. 

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان به رئیس‌جمهور لزوم نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی را متذکر شد.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در حذف دلالان از بازار مسکن برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن شد. 

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تذکری به رئیس جمهور درباره تبعض در افزایش حقوق کارکنان دولت تذکر داد. 

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز به رئیس‌جمهور به خاطر افزایش قیمت بسیار زیاد قیمت‌ها به ویژه اقلام ضروری و افزایش چندین برابری قیمت محصولات فولادی تذکر داد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر کاهش درآمد سرانه مردم و افزایش فقر تذکر داد. 

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری به رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتمای خواستار برکناری رئیس سازمان بازنشستگی کشوری به دلیل فساد اقتصادی و سیاسی و رفتار شاهانه و گستاخانه و توهین غیرقابل قبول بازنشستگان در مصاحبه تصویری شد. 

جلال محمودزاده، کمال حسین‌پور و انور حبیب‌زاده  نمایندگان مهاباد، سردشت و بوکان به وزیر اقتصاد درباره برداشت غیرقانونی بانک‌ها از حساب مردم علیرغم ابلاغیه بانک مرکزی درباره تعویق اقساط تسهیلبات قرض‌الحسنه به مدت 4 ماه تذکر دادند. همچنین نمایندگان به رئیس‌جمهور به خاطر عدم تأمین ارز دولتی برای تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی و دامی تذکر دادند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار