استاندار آذربایجان غربی
دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه به ظرفیت های چالدران داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ 12 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی  راهکارهای مسائل و مشکلات شهرستان چالدران گفت: با توجه به انتخاب چالدران به عنوان هدف طرح الگوی پیشرفت و آبادانی از سوی بنیاد مستضعفان، بخشی از محرومیت های این منطقه با مشارکت بنیاد علوی رفع می شود.

 شهریاری  از برنامه ریزی برای تحرک بخشی به اقدامات زیرساختی از جمله راه، مدرسه سازی و بهداشت و درمان و محرومیت زدایی خبر داد و افزود: با توجه به اهتمام جدی بنیاد علوی در کمک به دولت برای رفع محرومیت از چهره چالدران، انتظار می رود با تحقق این برنامه ها شاهد تغییرات محسوسی در روند توسعه چالدران باشیم.

 وی گفت: چالدران ظرفیت های ویژه ای از جمله گردشگری دارد که می تواند در آبادانی منطقه نقش مهمی ایفا کند.

 استاندار آذربایجان غربی به دستگاه های اجرایی دستور داد تا نسبت به پیگیری موافقتنامه های منعقد شده با بنیاد علوی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد علوی کشور  نیز در این جلسه گفت: امسال بیش از۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح پیشرفت و آبادانی چالدران اختصاص داده شده است.

منصوری گفت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق شهری و روستایی و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار اختصاص داده شده است که بصورت مستقیم، مشارکتی و نیز توافقنامه های ملی برای چالدران هزینه می شود.
وی با بیان اینکه اختصاص این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار است افزود: از مجموع اعتبارات اختصاص داده شده ۳۵۰ میلیارد ریال آن جهت اشتغال زایی و ۳۵۰ میلیارد ریال آن برای اجرای پروژه عمرانی هزینه خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد علوی با بیان اینکه بنیاد علوی در ساخت واحد‌های مسکونی ویژه معلولین تحت پوشش بهزیستی ، ساخت کلاس‌های آموزشی و مراکز جامع سلامت به صورت مشارکتی همکاری‌های لازم را با ادارات مربوطه انجام می‌دهد بیان کرد: برای ساخت هر مرکز جامع سلامت ۴۵ میلیارد ریال ، برای ساخت هر واحد مسکونی برای خانوار‌های معلول تحت پوشش بهزیستی ۹۰۰ میلیون ریال و برای هر کلاس درس۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌کند.

فرماندار چالدران و شرکت کنندگان در جلسه به بیان مسائل و مشکلات این شهرستان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار