مسئول سایت تکثیری گوزن زرد ایرانی ایلام، کمبود اعتبار و امکانات را مهم‌ترین مشکل این سایت در استان دانست و گفت: کوچک‌ترین تخلف در عرصه‌ی محیط‌زیست می‌تواند بنای بزرگ‌ترین مشکلات در این حوزه باشد، بنابراین مردم باید با حساسیت بیشتری مراقب باشند
کد خبر: ۸۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 31 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،فرزاد بهامین در خصوص وضعیت سایت تکثیری گوزن زد ایران اظهار کرد: این سایت در سال 1386 با آوردن 6 رأس گوزن زرد از جزیره «اشک» دریاچه ارومیه فعالیت خود را آغاز کرد که با توجه به موقعیت مناسب زیستی برای این‌گونه جانوری با گذشت این مدت به 53 رأس رسید.

وی بابیان این‌که مساحت این سایت تکثیری با بیش از 80 هکتار به‌صورت شبانه‌روزی تحت مراقبت است، افزود: این سایت یکی از سایت‌های موفق کشور است و قابلیت انتقال این‌گونه‌ی جانوری به دیگر سایت‌های کشور برای افزایش نسل این جانور را دارد و از طرف سازمان مرکزی محیط‌زیست شد که تعداد 12 رأس از گوزن‌ها به سایت‌ یزد انتقال پیدا کنند که تاکنون 6 رأس محقق شده است.

بهامین با اشاره به این‌که در فصولی که مرتع کم است، به‌صورت مصنوعی یونجه و جو به این‌گونه جانوران داده می‌شود، خاطرنشان کرد: آبشخور کافی در سطح مساحت تحت مراقبت برای این گوزن ایجادشده است.

وی کمبود اعتبار و امکانات را از مشکلات این سایت دانست و با تأکید بر این‌که حفاظت از گونه‌های جانوری به‌نوعی حفاظت از نسل‌های آینده است، تصریح کرد: آیندگان هم حق‌دارند این‌گونه‌ی جانوری را ببینند و ضربه زدن به محیط‌زیست موجب نابودی زندگی سالم می‌شود.

بهامین بابیان این‌که با قاطعیت کامل با متخلفان این حوزه برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم کوچک‌ترین تخلف در این زمینه را به محیط‌زیست و نیروهای محیط‌بانی اطلاع دهند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار