مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی
سقف تولید ماهی لارو در آذربایجان‌غربی به ۳۵ میلیون قطعه رسید
کد خبر: ۸۶۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 14 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: سقف تولید ماهی لارو در استان از ۳۴ میلیون به ۳۵ میلیون قطعه افزایش یافته است.

محمدباقر قریشی افزود: تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی (کپور ماهیان) در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا همه ساله به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان منابع آبی استان انواع کپور ماهیان از جمله کپور، فیتوفاک، بیگ هد و آمور در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تکثیر و در دریاچه‌های پشت سدهای استان و سایر منابع رهاسازی می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری در این مرکز، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع کپور ماهیان تکثیر و پرورش یابد، اظهار داشت: این بچه ماهیان بعد از طی پنج ماه دوره پرورش و رسیدن به اوزان ۱۰ گرم در ۱۰ منبع آبی استان و منابع آبی استان‌های همجوار و بیش از ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح استان رها می‌شوند.

وی گفت : تولیدات آبزیان استان علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه از جمله عراق، نخجوان و ارمنستان صادر می‌شود و برآورد می شود در سال جاری یک میلیون دلار از محل صادرات آبزیان عاید کشور شود.

سال گذشته ۳۰۰ تُن انواع ماهی از استان به کشورهای همسایه صادر شد.

آذربایجان‌غربی با وجود منابع آبی غنی و متنوع، یکی از استان‌های موفق در زمینه تولید انواع آبزیان بوده و عمده‌ترین آبزیان صادراتی در این استان شامل ماهیان پرورشی از جمله قزل‌آلا و ماهی کپور است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار