کد خبر: ۸۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 18 June 2020

افزایش مصرف برق گیلان در پی گرما و کرونا

تابناک/ مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: به دلیل حضور بیشتر مردم در منازل مسکونی و همچنین گرمای هوا، مصرف برق در استان ده درصد افزایش یافته است.

محمد اسماعیل هنرمند در جمع خبرنگاران گفت: درخصوص افزایش مصرف انرژی برق با توجه به گرم شدن هوا  گفت: به ازای هر درجه افزایش دمای هوا حدود ۶۰ مگاوات توان مصرفی برق افزایش می‌یابد  و با توجه به گرمای چند روز اخیر حدود ۱۰درصد افزایش مصرف برق در استان اتفاق افتاده است.

وی افزود: امسال به جهت شرایط خاص بوجود آمده و حضور بیشتر مردم در منازل مسکونی، نوع و میزان  مصرف در بخش مشترکین خانگی افزایش یافته و این امر به علت استفاده بیشتر از لوازم برقی خصوصا وسایل سرمایشی است.

هنرمند خاطرنشان‌ کرد: در استان گیلان در ماه های عادی سال میزان الگوی مصرف برق برای مشترکان ۲۰۰ کیلو وات است، ولی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به دلیل اینکه استان ما در شرایط اقلیمی گرمسیری قرار دارد، این مقدار الگوی مصرف به ۴۰۰ کیلووات درماه افزایش می‌یابد.

وی در خصوص برق های غیرمجاز تصریح کرد: یکی از چالش‌های صنعت برق مسئله برق های غیرمجاز است و خود به دو دسته تقسیم می‌شود، دسته اول منازلی هستند که در حریم شبکه های برق قرار دارند و برطبق قانون نمی توان برای آنها انشعاب برق احداث کرد. در این حالت با استفاده از کابل های خودنگهدار از این نوع سرقت انرژی جلوگیری  به عمل می آید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در نوع دوم نیز افرادی که ساختمان آنها مجوز ساخت ندارد و از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند که از طریق مراحل قانونی و حقوقی  با اینگونه افراد برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار