حافظه جانبی دیگر یک انتخاب نیست. بلکه یک احتیاج است. به همان میزان که حافظه داخلی تلفن‌های هوشمند بیشتر شده، حجم اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها هم افزایش داشته است. و این یعنی برای خرید یک کارت حافظه باکیفیت، باید انتخاب درستی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 19 June 2020

کارت‌های حافظه‌ یا Micro SD حالا یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی تلفن‌های هوشمند هستند. بدون آن‌ها، تلفن هوشمند شما حافظه کم‌تری دارد و این یعنی در دراز مدت با مشکل بزرگ کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه می‌شوید. به جز محصولات اپل، تقریبا همه تلفن‌های هوشمند جدید بازار از قابلیت نصب کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کنند. در چند سال اخیر، بازار کارت‌های حافظه جانبی به شدت بزرگ شده و توانایی نصب روی دوربین‌های عکاسی را هم پیدا کرده است.. تقاضا برای این حافظه‌ها، بیشتر از همه انواع حافظه‌های قابل جابجایی و ثابت است. بنابراین تولیدکننده بسیار زیادی در بازار حاضر هستند.

خرید یک کارت حافظه خوب در شرایطی که برندهای گوناگون محصولات بی‌پایانی به بازار عرضه کرده‌اند، کار دشواری به نظر می‌رسد. بنابراین برای خرید کارت حافظه به یک راهنمای خرید نیاز داریم. در ادامه تعدادی از بهترین کارت‌های حافظه بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

کارت حافظه‌ Apacer مدل IP22 کلاس 10 استانداردUHS-I U1 ظرفیت 32 گیگابایت

قیمت: حدود ۸۰.۰۰۰ تومان

اگر به دنبال هزینه زیاد نیستید و ظرفیت بالایی هم برای کارت حافظه خود نمی‌خواهید، این مدل برای شما بسیار مناسب است. سرعت پردازش اطلاعات بر روی این کارت حافظه ۸۵ مگابایت بر ثانیه است که عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد. با توجه به این که کلاس این کارت روی عدد ۱۰ ایستاده، مشکلی در ضبط فیلم‌های باکیفیت بالا بر روی آن ندارید. این کارت در برابر ضربه و تغییرات دمایی تلفن هوشمند شما مقاوم است.

کارت حافظه سامسونگ مدل Evo Plus کلاس 10 استاندارد UHS-I U1 ظرفیت 32 گیگابایت

قیمت: حدود  ۱۲۰.۰۰۰ تومان

این کارت حافظه با آداپتور عرضه می‌شود. آداپتور به شما کمک می‌کند برای جابجایی اطلاعات درون این کارت، نیاز به قراردادن آن در تلفن هوشمند یا هیچ مبدل دیگری نباشد. این کارت حافظه توسط سامسونگ تولید شده که بزرگ‌ترین تولیدکننده حافظه داخلی تلفن‌های هوشمند است. سرعت پردازش اطلاعات این کارت حافظه 20 مگابایت بر ثانیه است. این کارت حافظه در برابر ضربه، آب، گرما و شوک الکتریکی مقاومت می‌کند.

در این زمینه بخوانید:

سرنوشت خانواده پراید چه شد؟

۶ نکته‌ای که در خرید کالاهای دست دوم باید به آنها توجه کنیم

کارت حافظه San Disk مدل Ultra A1 کلاس 10 استاندارد UHS-I ظرفیت 32 گیگابایت

قیمت: حدود ۹۰.۰۰۰ تومان

سن دیسک یکی از بهترین تولیدکنندگان کارت‌های حافظه لقب می‌گیرد. سرعت پردازش این کارت حافظه حدود ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است. این محصول به همراه آداپتور عرضه شده که جابجایی اطلاعات آن را راحت‌تر می‌کند. مقاومت این کارت حافظه در برابر ضربه، گرما و شوک الکتریکی مطلوب است.

کارت حافظه San Disk مدل Ultra کلاس 10 و A1 استاندارد UHS-I U1 ظرفیت 64 گیگابایت

قیمت: حدود ۱۵۰.۰۰۰ تومان

این کارت در حقیقت نسخه قدرتمندتر، جدیدتر و به‌روزتر مدل قبلی است که فضای آن هم دو برابر است. این کارت حافظه هم سرعتی معادل ۱۰۰ مگابایت در ثانیه دارد و در برابر گرما، شوک الکتریکی و ضربه مقاوم به نظر می‌رسد. نکته مهم آن که این کارت حافظه هم با آداپتور عرضه می‌شود.

کارت حافظه San Disk مدل UHS-i Class 10 ظرفیت 128 گیگابایت

قیمت: حدود ۲۸۷.۰۰۰ تومان

فناوری UHS-i یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارت حافظه است. بنابراین سرعت پردازش و ضبط تصاویر بر روی این کارت حافظه تقریبا نظیر ندارد. با این حال اگر تلفن هوشمند شما قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را دارد، باید بدانید این کارت حافظه نمی‌تواند این ویدیوها را ذخیره کند. این مدل بدون آداپتور عرضه شده است.

کارت حافظه San Disk مدل Extreme A2 کلاس 10 استاندارد UHS-I ظرفیت 128 گیگابایت

قیمت: حدود ۵۱۰.۰۰۰ تومان

اگر محدودیت مالی برای خرید یک کارت حافظه ندارید، این کارت بهترین انتخاب شما خواهد بود. فناوری جدید این کارت حافظه قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را دارد و در هر ثانیه ۱۶۰ مگابایت اطلاعات را ویرایش می‌کند. حافظه ۱۲۸ گیگابایتی آن نیاز شما به هر کارت دیگری را بی‌دلیل نشان می‌دهد و از همه مهم‌تر، با آداپتور عرضه شده است. در مجموع سرعت این کارت حافظه، از بالاترین نمونه‌های بازار است که در برابر ضربه، شوک الکتریکی، گرما و آب هم مقاوم است.

کارت حافظه San Disk مدل Ultra کلاس 10 استاندارد UHS-I U1 ظرفیت 256 گیگابایت

قیمت: حدود ۷۰۰.۰۰۰ تومان

شاید تا همین چند سال پیش، خرید یک حافظه جانبی با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت غیرممکن به نظر می‌رسید. اما حالا شرکت‌های فعال در بازار حافظه‌های جانبی به فناوری چنین حافظه‌ای برای کارت‌های حافظه دست پیدا کرده‌اند. این کارت حافظه هم سرعت پردازش اطلاعات در ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را دارد و به عنوان بهترین نمونه بازار در برابر ضربه، شوک الکتریکی، گرما و آب هم مقاوم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار