رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر دو پرونده امنیتی در استان داریم که در حال بررسی است.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 20 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، موسی خلیل‌اللهی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در موضوع کرونا ۵۴ درصد محکومان استان به مرخصی رفتند که ۲۳ درصد آنها منجر به آزادی کامل شد که یک کار بزرگ بود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار از محکومان در کل کشور به مرخصی کرونا رفتند، تصریح کرد: موضوع جایگزین حبس شروع شده که در حال حاضر به غیر از حبس‌های درجه یک به تمام محبوسان می‌توان چنین مجازاتی داد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: 4 هزار و 900 جایگزین حبس در سال ۹۷ و 8 هزار و 884 مجازات جایگزین حبس در سال ۹۸ را داشتیم که امسال بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو پرونده امنیتی در استان داریم که در حال بررسی می‌باشد.

خلیل‌اللهی با تاکید بر اینکه استان از لحاظ قضات سالم بسیار معروف است، گفت: قطعا اگر تخلفی ببینیم، کوچکترین اغماضی نخواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان ابراز کرد: معدن طلای اندریان از چند نظر از جمله قرارداد، اقدامات، برداشت سنگ، مسائل زیست محیطی باید بررسی شود که ما هم به تمام جهات وارد شده‌ایم.

وی افزود: برای جلوگیری از تخلفات انجام گرفته کارهای گسترده به همراهی نیروی انتظامی انجام گرفته است که تا یک ماه دیگر معلوم می‌شود که در موضوع تخلفات تنها مردم عادی نیست بلکه افراد زیادی دخیل می‌باشند.

خلیل‌اللهی به موضوع آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه اشاره کرد و گفت: در این موضوع باید به چند موضوع از جمله کارگران فعال در آن محل توجه کرد همچنین آن را ابزاری برای آلودگی محیط زیست نکنند که البته با ورود دستگاه‌ها و همکاری محیط زیست و پالایشگاه و پتروشیمی این آلودگی در حال کاهش است که اگر محیط زیست این کاهش را تائید نکند، قطعا با هیچ کسی مماشات نخواهیم داشت.

وی افزود: موضوع کاوه سودا در حال پیگیری است که از طریق تیم دانشگاهی وارد موضوع شده‌ایم زیرا حفظ منافع عامه جزو اولویت ما می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص گلایه مردم از محل نامناسب و ایجاد شلوغی مجتمع‌های قضایی در شهر تبریز گفت: بنده واقف بر این موضوع هستم و مجتمع در گلکار هم یک محل مسکونی است و ۵۰ شعبه ما در آن محل می‌باشد و خوشبختانه بعد از دو ماه از تصدی این سمت یک زمین در ارم خریدیم که هیچگونه تراکمی و شلوغی ندارد.

وی اضافه کرد: تا یک ماه دیگر پروژه آغاز به کار خواهد کرد و تا یک سال دیگر بخش زیاد این پروژه به اتمام خواهد رسید و گلکار به آن محل انتقال خواهد یافت.

خلیل‌اللهی بیان کرد: دیوان عالی کشور چندین ایراد از طریق رسیدگی به پرونده پزشک تبریزی گرفته بود که الان در حال پیگیری است و دوباره به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع احتکار برنج در مراغه فعلا در تعزیرات حکومتی است و تا جایی که می‌دانم رای صادر شده است.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :