رئیس کل دادگستری فارس گفت: هیچ متخلفی از تیغ دستگاه قضا در امان نخواهد بود چرا که دادگستری با کسی تعارف ندارد.
کد خبر: ۸۶۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با بیان اینکه هیچ متخلفی از تیغ دادگستری در امان نخواهد بود، اظهار کرد: دستگاه قضا در بحث مقابله با فساد، حزب و جناح نمی شناسد و با کسی تعارف ندارد.

او با اشاره به اینکه پارسال ۴۳ مورد پرونده فساد در سطح استان تشکیل شد، افزود: دادگستری استان فارس پارسال به ۱۳ پرونده فساد کلان رسیدگی کرد و آراء قاطعی نیز صادر شد و پرونده پتروشیمی مرودشت نیز یکی از آن‌ها بود که در حال حاضر در مرحله تجدیدنظر است.

موسوی با بیان اینکه پرونده شهرداری صدرا در حال رسیدگی است و پرونده سیل شیراز که در مرحله تجدیدنظر است، و رای آن در تیر یا مردادماه نهایی می‌شود، تاکید کرد: هیچ یک از نمایندگان وقت شیراز در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان فعلی، در این پرونده هیچگونه مداخله‌ای نداشته‌اند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همچنین پارسال با مداخله دادگستری فارس، مشکل ۳۵ شرکت به طور نسبی حل و به چرخه تولید برگشتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه امنیت در سطح استان قابل قبول است، اضافه کرد: پارسال سرقت مسلحانه ۵۸ درصد، آدم ربایی ۶۲ درصد، تیراندازی ۵۵ درصد و مواد مخدر ۸ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه با همراهی دادگستری استان فارس ۷۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها بازگشت، ادامه داد: امسال محوری‌ترین کار‌ها از جمله بحث مبارزه با فساد و جهش تولید در دستور کار است.

حجت الاسلام موسوی، به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره کرد و افزود: پارسال ۷ هزار و ۵۰۰ زندانی به مرخصی رفتند، زندانیان جرائم مالی و مهریه کمترین میزان ممکن در میان استان‌های هم تراز را داشتند و از ابتدای اسفندماه تاکنون ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان رهایی یافتند.

او با اشاره به اینکه ۲۷۴ واحد تعطیل یا نیمه تعطیل در استان وجود دارد که باید احیا شوند، تصریح کرد: در این زمینه نیازمند همراهی و کمک اصحاب رسانه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه سفر رئیس قوه قضائیه در پیشبرد امور استان بسیار موثر بود و کار دادگستری استان را سال‌ها جلو انداخت، گفت: یکی از مصوبات سفر حجت الاسلام رئیسی احداث مجتمع قضایی در شهر صدرا است.

حجت الاسلام موسوی همچنین از ساخت یک مجتمع قضایی در بلوار رحمت شیراز خبر داد که از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان بود.
رئیس کل دادگستری استان فارس به کاهش ورودی پرونده‌های استان اشاره کرد و افزود: در پارسال کل پرونده‌هایی که وارد دادگاه‌ها شده حدود ۴۰۰ هزار فقره بوده که با گردش متوالی حدود ۸۰۰ هزار فقره پرونده می‌شود.

او با بیان اینکه اطاله دادرسی از مشکلات عمده مردم است که کاهش آن در اولویت دادگستری فارس قرار گرفته است، ادامه داد: در یک سال گذشته حدود ۱۱ هزار فقره پرونده از دادگستری کم کردیم.

موسوی با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی در فارس رو به سرانجام است و تلاش می‌کنیم که اطاله دادرسی در استان ریشه کن شود، اظهار کرد: در شیراز که جمعیت آن به اندازه چند استان است تنها ۳۸۴ پرونده در محاکم کیفری داریم و تلاش شده که به حداقل ممکن برسد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به معضلات اجتماعی در سطح استان فارس، گفت: طرح مقابله علنی مبارزه با فساد در همه ادارات و سازمان‌ها تشکیل شده است و در این زمینه دستگاه قضایی با قاطعیت عمل می‌کند.

حجت الاسلام موسوی گفت: چندین احتکار خودرو را در سطح استان شاهد بودیم که همگی در مرحله تحقیقات است و نتایج به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

او در خصوص وضعیت بازار و افزایش قیمت‌ها و فشار به اقشار ضعیف جامعه، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی، متولی گرانی و افزایش قیمت‌ها است، اما دادگستری هر جا نیاز باشد ورود خواهد کرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به بحث افزایش قیمت بی رویه مسکن و بدنبال آن اجاره بها اشاره کرد و افزود: بحث مسکن معضل بزرگ و کلی است و باید ضابطه‌مند باشد و نمایندگان مجلس در این زمینه باید ورود کنند.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: پارسال طرح «یک مسجد، یک حقوقدان» در ۲۳۲ مسجد اجرا شد و اثرات خوبی را نیز به همراه داشت که بیماری کرونا باعث تعطیلی این طرح شده است.

او همچنین با بیان اینکه دادگستری استان فارس، در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، مصالحه در قتل دارای رتبه‌های برتر است، تصریح کرد: در دعاوی خانوادگی نیز امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار