جاده کوهستانی کلاردشت - عباس آباد به خاطر گذر از میان جنگل‌های هیرکانی و زیبایی‌های چشم‌نواز طبیعت سبز در تمامی فصول سال محل عبور مسافران، گردشگران داخلی و خارجی و مردم محلی است ولی با این حال به خاطر عدم آنتن‌دهی تلفن همراه مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 22 June 2020

جاده کوهستانی کلاردشت - عباس آباد به خاطر گذر از میان جنگل‌های هیرکانی و زیبایی‌های چشم‌نواز طبیعت سبز در تمامی فصول سال محل عبور مسافران، گردشگران داخلی و خارجی و مردم محلی است ولی با این حال به خاطر عدم آنتن‌دهی تلفن همراه مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.

ایرنا، ساخت این محور به طول حدود ۳۵ کیلومتر به پیش از انقلاب اسلامی برمی گردد. صرف نظر از زیبایی های خیره کننده ، این جاده پرتردد مسیر جایگزین مسافران و گردشگردان پایتخت به سمت غرب مازندران و حتی استان گیلان به شمار می رود و به همین خاطر مسافران و گردشگران برای رهایی از معضل ترافیک در شهرهای ساحلی از مرزن آباد تا عباس آباد این جاده جنگلی را می برگزینند.

بررسی ها و گزارش های رسمی نشان می دهد که تردد کنندگان در این مسیر علاوه بر عوامل تهدید زا ناشی غیرایمن و استاندارد نبودن جاده نظیر وقوع حوادث مرگبار جاده ای و یا حتی ریزش و رانش کوه ،‌ به خاطر عدم پوشش دهی تلفن همراه دچار مشکلات فراوانی می شوند.

دغدغه دیگری که بیشتر مسافران و گردشگران در حال گذر از این مسیر دارند این است که اگر دچار مشکلاتی از جمله بدحالی و نیاز فوری به امکانات پیش بیمارستانی داشته باشند نمی دانند به خاطر همراهی نکردن تلفن همراه در این زمان به کجا پناه بیاورند.

شماری از مسافران ، گردشگران و حتی مردم بومی غرب مازندران با ابراز نگرانی از بی بهره بودن این جاده از چنین امکاناتی از مسئولان دست اندرکار خواستند تا برای رفع این معضل دیرینه چاره ای بیندیشند.

علی دیانتی مسافری از تهران که به همراه خانواده قصد گذر از جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد را داشت ، گفت : سالی یکی دو بار برای لذت بردن از طبیعت شهرهای غرب مازندران سفری به کلاردشت ، رامسر و حتی استان گیلان دارم منتهی برای رهایی از معضل ترافیک ، گرمای طاقت فرسا و آلودگی های زیست محیطی ترجیح می دهم از جاده جنگلی عباس آباد - کلاردشت گذر کنم .

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این جاده با وجود همه زیبای های خیره کننده نظیر داشتن آب و هوای مناسب و جنگل های سرسبز ، هنوز از زیرساخت هایی مناسب مانند پوشش تلفن همراه برخوردار نیست.

این مسافر تهرانی اظهار داشت : اگر در حین گذر از این مسیر حوادث غیر مترقبه مانند نقص فنی خودرو ، آتش سوزی ، ریزش و یا رانش کوه رخ دهد یا مسافری بیمار شود ، به خاطر پوشش نداشتن تلفن همراه کاری از کسی بر نمی آید.

وی افزود : به عنوان نمونه ۲ سال پیش که به همراه دیگر بستگان در حال گذر از این مسیر ، خودروی یکی از همراهان اواخر غروب در نزدیکی روستای "دراسرا " دچار نقص فنی شد که پس چندساعت اضطراب به خاطر عدم برقراری تلفن همراه ناگزیر به خودروهای عبوری این محور برای کمک پناه آوردیم تا بتوانیم به امداد خودرو دست یابیم.

دیانتی گفت : خیلی از مسافران و افراد طبیعت گرد برای دیدن جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و طبیعی به کلاردشت سفر می کنند و سرانجام برای ایجاد تنوع و دیدن دیگر جاذبه های گردشگری از جمله استفاده از آبگرم های معدنی ناگزیرند از جاده جنگلی عباس آباد - کلاردشت گذر کنند بنا بر این با توجه به استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران از این مسیر ضرورت دارد مسئولان دست اندرکار برای رفع این نارسایی ها چاره جویی کنند.

یکی از شهروندان کلاردشتی نیز در این باره گفت : کلاردشت به دلیل برخورداری از آب و هوای مطبوع خنک ، قلل علم کوه و تخت سلیمان ، جام زرین و تپه ۶ هزار ساله کلار مسافران زیادی را به خود جلب می کند و بسیاری از این مسافران و گردشگران برای دستیابی به غرب مازندران از مسیر کلاردشت - عباس آباد عبور می کنند.

علی خامسی در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود : بنابراین ضرورت دارد مسئولان دست اندرکار برای تامین آرامش و حفظ جان مسافران هم در ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز این جاده تدابیری بیندیشند و هم مشکل پوشش تلفن همراه را حل کنند.

وی ادامه داد : موضوع عدم آنتن دهی تلفن همراه برای مسئولان این منطقه تازگی ندارد . بارها حتی مردم بومی که در میان آن ها عده ای هر روز از این جاده جنگلی به خاطر مشغله کاری به عباس آباد می روند و بر می گردند چنین معضلی را به اطلاع آنها رسانده اند منتهی برای رفع آن وعده های فراوانی می دهند که تا این لحظه نتیجه ای نداشته است.

این شهروند کلاردشتی خاطر نشان کرد : برخی از مشکلات زیر ساختی این محور با تلاش چند ساله مسئولان کاهش پیدا کرده است و به دلیل کوهستانی بودن این محور هنوز بیشتر این محور تلفن همراه آنتن نمی دهد.

فرماندار کلاردشت هم گفت : تامین زیرساخت های مخابراتی برای رفع مشکل عدم پوشش تلفن همراه انگار به یک معضل لاینحل تبدیل شده است و بارها این موضوع به اطلاع مسئولان مرتبط و حتی استانی نیز رسانده شده است.

کامران پولادی بتازگی در یکی از نشست های شهرستان افزود : بیشتر مسافران و گردشگران پس از برخورد با ترافیک شهر مرزن آباد چالوس ترجیح می دهند پس از گذر به کلاردشت و بهره مندی از مواهب طبیعی این منطقه برای سفر به دیگر شهرهای غربی مازندران و حتی گیلان از این جاده جنگلی تردد داشته باشند.

وی اظهاردشت : در سال گذشته نیز بنا به درخواست نماینده وقت مجلس این منطقه میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود یکی از موضوعات مطرح که به شکل مکتوب به این مقام عالی وزارت ارائه شد تامین اعتبار برای رفع مشکل آنتن دهی جاده عباس آباد - کلاردشت بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان عباس آباد نیز گفت که در این جاده حوادث متعددی نظیر سوانح رانندگی ، گم شدن افراد در جنگل ها ، محاصره خودروها در برف و بوران رخ می دهد.
احمد نهاوندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح گزارش عملکرد این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود : پارسال حدود ۱۰۰ مورد ماموریت امداد رسانی تصادفات جاده ای در این جاده انجام گرفت که ۲ مورد آن منجر به فوت شد ، ضمن آنکه ۲۱ نفر نیز به خاطر آشنا نبودن در جنگل های پیرامون این جاده مفقود و پس از مدت ها پیدا شدند و طبیعتا در زمان امداد رسانی یکی از ابزارهای مهمی که می تواند باعث انجام بموقع امداد رسانی شود مخابره شدن اطلاعات به موقع از طریق تلفن است.

این مقام مسئول گفت : اگرچه شاید عده ای از این مسافران حادثه دیده با شماره ۱۱۲ اضطراری بدون سیم کارت تماس داشته اند منتهی اغلب مردم از این موضوع بی اطلاعند و متاسفانه افرادی که در این جاده دچار چنین حوادثی می شوند رنج های فراوانی ازاین معضل می برند که ضرورت دارد مسئولان ذیربط در این زمینه فکری کنند.

سرپرست نمایندگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عباس آباد نیز گفت : حدود نیمی از طول این مسیر ارتباطی جزو حوزه جغرافیایی شهرستان عباس آباد است و همان طوری که مسافران و گردشگران در حال گذر از این مسیر انتظار دارند مشکلات این جاده از نظر ایمن و استاندارد بودن باید حل شود و مساله آنتن دهی تلفن همراه نیز برای آن ها بسیار مهم بوده چرا که بارها به خاطر این ضعف از مسئولان دست اندرکار گله کرده اند.

مرتضی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تلفن همراه به عنوان یک ابزار ارتباطی برای انجام سریع کارها در مواقع ضروری است و بارها در این جاده شاهد ریزش ، رانش کوه و حتی راهبندان به خاطر ریزش برف سنگین بوده ایم و به خاطر مشکل عدم آنتن دهی تلفن همراه مسافران در این مسیر دچار مشکل شدند چرا که خدمات رسانی بدون برخورداری از چنین امکاناتی خیلی دشوار است.

مدیر شرکت مخابرات شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز گفت : برای رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه حدود ۵۳ نقطه کور در این شهرستان ها شناسایی شده که چهار نقطه آن مربوط به کلاردشت است.

محمد اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بهترین نقطه ای که برای استقرار دکل سامانه آنتن دهی تلفن همراه در جاده عباس آباد - کلاردشت جا نمایی و پیش بینی شده در جوار مسیر منتهی به مکان دفن زباله به خاطر مرتفع بودن این منطقه است.

وی اظهارداشت : بیش از یک میلیارد تومان برای اجرای این طرح و تهیه تجهیزات آن اعتبار پیش بینی شده است و البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهریور ماه سال گذشته در یادواره شهدای روستای نیمور بخش کجور نوشهر شرکت کرده بود مشکلات عدم آنتن دهی و اینترنت این شهرستانها هم حضوری و به شکل مکتوب به اطلاع او رسانده شد که بتازگی به شرکت مخابرات ایران دستور داده تا بتدریج مشکلات مربوط به این بخش در این شهرستان ها را حل کند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که امسال این میزان اعتبار برای اجرای پوشش تلفن همراه جاده کلاردشت عباس آباد تامین شود.

مدیر شرکت مخابرات شهرستان عباس آباد نیز گفت : در حوالی روستای "دراسرا " ۲ نقطه کور شناسایی شده و قرار است در این نقاط دکل مخابراتی برای آنتن دهی تلفن همراه نصب شود و با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر نیز مکاتبه شده که زمینی برای اجرای این طرح و انجام این کار تحویل دهند که قول داده اند.

علی دود آبی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شرکت مخابرات در زمینه صرف اعتبارات هیچ محدودیتی ندارد و به محض واگذاری قطعه زمین از سوی منابع طبیعی برای اجرای این طرح اقدام خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار