فرمانده انتظامی استان: در یک سال گذشته ۱۶ تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ۶۵۱ نفر قاچاقچی نیز در نقاط مختلف آذربایجان غربی دستگیر شده اند.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 22 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جمع خبرنگاران گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در حوزه پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم است و در یکسال گذشته 16تن انواع مواد مخدر کشف و 651 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۱۷۸ قاچاقچی مواد مخدر طی سال جاری اضافه کرد: در این مدت همچنین ۶۲۴ نفر توزیع و مصرف کننده در استان دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در این رابطه همچنین ۵۳ دستگاه انواع خودرو سنگین و سبک و ۱۷ دستگاه موتورسیکلت که در امر قاچاق و توزیع مواد مخدر مورد استفاده قرار می گرفت، توقیف شده است.

سردار خرم‌نیا افزود: در این مدت، ۶۴۶ نفر معتاد متجاهر در آذربایجان غربی جمع آوری و ۸۰ نفر از آنان در کمپ های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: طی سال جاری، یک هزار میلیارد ریال از نظر اقتصادی به بنیان قاچاقچیان ضربه وارد شده است.

وی اظهار داشت: در طرح "یاریگران زندگی" با همکاری آموزش و پرورش ۹۰۰ مدرسه با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

 

او تصرح کرد : مصرف مواد مخدر و الکل سبب مصونیت از ابتلا به کرونا نمیشود و با تضعیف ایمنی بدن می تواند خطر ابتلا را بیشتر کند.

در حاشیه این جلسه کشفیات موادمخدر توسط پلیس و نهادهای متولی استان به نمایش گذاشته شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار