براثر شیوع کرونا برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی در آذربایجان غربی ممنوع است .
کد خبر: ۸۶۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 25 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تعطیلی ۲ هفته‌ای جدید در برخی اماکن پرتردد و پرتجمع در این استان گفت: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی باید به اجرای آن نظارت جدی داشته باشند.

 محمدمهدی شهریاری  در چهل و ششمین ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا  افزود: فعالیت اماکن آموزشی شامل مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های زبان و فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها و آزمون‌های حضوری، اماکن مذهبی نظیر مساجد و مصلاها، فعالیت‌های فرهنگی و ورزش‌های پربرخورد، مهدهای کودک و خانه‌های بازی، مراکز تفریحی نظیر باغ وحش، قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها از فردا با نظارت فرمانداران در سراسر استان محدود خواهد بود.

 وی ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی نظیر همایش‌ها، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و مراسم عروسی، تولد و مجالس ترحیم در اماکن عمومی و خصوصی به ویژه در خانه باغ‌ها به هر عنوان ممنوع است.

 استاندار آذربایجان‌غربی در مورد کاهش ساعات کاری و محدود کردن فعالیت ادارات نیز گفت: منتظر ابلاغ دستورالعمل از تهران هستیم با این حال توصیه می‌کنیم در تمامی ادارات افراد آسیب‌پذیر شامل افراد با بیماری‌های خاص، مادران با نوزاد خردسال و افراد مسن به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند.

شهریاری با بیان اینکه تردد افراد بدون ماسک در تمامی بانک‌ها، ادارات و اماکن سرپوشیده ممنوع است، گفت: تردد ارباب رجوع باید به گونه‌ای مدیریت شود که از تراکم افراد در این مکان‌ها خودداری شود.

 استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش مدیران در رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مدیران و مسوولان باید در سازمان‌های تحت نظارت خود، در کنترل محدودیت ها و رعایت دستورالعمل ها جدی باشند زیرا اگر مسِئولان بی‌تفاوت باشند، مردم نیز کمتر به رعایت این نکات اهمیت می‌دهند.

 تاکنون نزدیک به ۲۱۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود ۸۰ درصد از آنان بهبود یافته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار