به قلم اکبر ابوالفتحی نایب رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه
کد خبر: ۸۶۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 26 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

اخیرا مداح دوران دفاع مقدس و حماسه سرای انقلاب با اجرای کلیپی با صدای یک دختر و شعر کاملا هدف دار در شبکه های مجازی می پیچد که باورش برای ما سخت، و هیچگونه منافاتی با توجه به شناخت و ذهنیتی که از وی داشتیم ندارد.
این موضوعات تلنگری است که چرا اینگونه مسائل اتفاق می افتد و در این میان آیا مسولین به دنبال راهکارهای مناسب جهت ریشه یابی اینگونه رفتارها هستند ؟ چرا مقوله فرهنگ را جدی نمی گیرند و رواج این گونه مسائل خصوصا در مقطع نوجوانی و جوانی میتواند باعث ایجاد دگرگونی هایی در هویت فرهنگی شود . نمی اندیشند.

امام خمینی (ره) در صحیفۀ امام، ج 15، ص 243 می فرماید: بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است. اساساً فرهنگ هر جامه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد، وبا انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ، پوک و میان تهی است.

حال به نظر بنده اینگونه آمد؛ عدم توجه به مسائل فرهنگی، موازی کاری فعالیتهای فرهنگی و کاهش بودجه فرهنگی کشور در سالهای اخیر و عدم اولویت اصلی استفاده از بسطو پیوست فرهنگی در پروژه ها و فعالیتها و عدم شناساندن کافی و جامع از باورها و ارزشها دینی و انقلابی الخصوص درنسل جوان و ... که این بی توجهی ها باعث ایجاد خرده فرهنگ های غربی و مصرف فرهنگی در جامعه شده که با فرهنگ رسمی جامعه همخوانی نداشته و رفتارهای خرده فرهنگ آن چنان در بطن جامعه ریشه میگیرد که جدا کردن آن با رفتارهای مقبول جامعه کشور دشوار بوده و تناقضاتی با ارزشها، باورها و رفتارهای ما به همراه می آورد و تشخیص آن منجر به تفصیر خواهد شد در واقع نگاه و رفتار را در معرض تغییر و تعریف دوبار قرار خواهد دادکه این آفتی بسیار جبران ناپذیری است. که باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

الان مقصر کیست:
مقصر کویتی پور به ظاهر مداح و حماسه سرای دوران جنگ تحمیلی است که از این تنوع رفتارها سوء استفاده می کند؟
مقصر مسولین فرهنگی کشوری است؟
مقصر عدم نظارت و جزیره ای عمل کردن است ؟
مقصر عدم تولید محصولات فرهنگی مبتنی بر ارزشهای اسلامی است؟
مقصر کیست؟

فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد ؛ امام خمینی (ره)

بنابراین همه ما مسئولیم تا در برابر افرادی که می خواهندبرای ایجاد ناهنجاری فرهنگی و قانون مند نمودن فرهنگ های مدرن غربی که جز نیت شان فروپاشی رفتارها ی و اخلاقیات انسانی وتغییر نگرش در آداب و رسوم و ارزشها حتی در باورهای ماست هوشیار باشیم تا شکاف بین اجتماع و فرهنگ کشور صورت نگیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار