کد خبر: ۸۶۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴ 27 June 2020
تابناک/مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر رشادت‌های دوران دفاع مقدس برای مردم بازگو شود جامعه با امید بیشتری به حرکت خود ادامه می‌دهد، گفت: در دوران دفاع مقدس وقتی دشمن بمب شیمیایی تاول‌زا را بر سر رزمنده‌ها فروریخت یک پیرمرد قهرمان و شجاع پست خود را رها نکرده و در عین مجاهدت به شهادت رسید.
باید رشادت‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سردار مرتضی قربانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید مهدی خوش‌سیرت در گلزار مطهر شهدای این شهرستان با بیان اینکه شهدا یادگاران امام راحل (ره) در جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی عزت و کرامت خود را به منصه ظهور رسانده و شهدای انقلاب ازجمله شهید خوش‌سیرت با فداکاری خود باعث ماندگاری انقلاب شدند.

وی با اشاره به رشادت‌های سرداران گیلانی در طول هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: سردار خوش‌سیرت یکی از فرماندهان خط‌شکن و شجاع بوده که از اوایل انقلاب و تا زمان شهادت برای سربلندی انقلاب و اسلام تلاش کرد لذا باید زندگی فردی و اجتماعی این شهید بزرگوار برای مردم بازگو شود.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید مهدی خوش‌سیرت تصریح کرد: این شهید بزرگوار اهل نماز شب، دعای کمیل و جوشن کبیر بوده و از خلوص نیت، اخلاص در اعمال برخوردار بوده است.

قربانی با اذعان به اینکه جوانان گیلانی بامطالعه زندگی‌نامه شهدا به راهشان را ادامه دهند، بیان کرد: سردار خوش‌سیرت به‌شدت در مقابل دشمن خشن و در برخورد با رفقا بسیار خوش‌برخورد بوده و به معنای واقعی یک الگوی معنوی برای دیگر رزمنده‌ها بود لذا اگر سعی کشور روبه‌پیشرفت حرکت کند باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج و گسترش دهیم.

وی لشکر ۲۵ کربلا را یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس دانست و گفت: وقتی لشکر ۲۵ کربلا را تشکیل دادیم از سه استان مازندران، گیلان و گلستان نیرو داشته و سرداران زیادی در این لشکر حضور و به مبارزه با رژیم بعث در عملیاتی به‌مانند فتح المبین پرداخته و این امر سبب شد تا یک ارتباط عاطفی میان فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا و بچه‌های رزمنده استان‌های گیلان و مازندران و گلستان شکل بگیرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر رشادت‌های دوران دفاع مقدس برای مردم بازگو شود جامعه با امید بیشتری به حرکت خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس وقتی دشمن بمب شیمیایی تاول‌زا را بر سر رزمنده‌ها فروریخت یک پیرمرد قهرمان و شجاع پست خود را رها نکرده و در عین مجاهدت به شهادت رسید.

قربانی مردم را یکی از سرمایه‌های باارزش جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مردم ایران در برهه‌های حساس امتحان شده است ولی در دوران دفاع مقدس با پیروی از امام راحل (ره) و چه در این دوران و در مواجهه با کرونا با اطاعت از دستورات مقام معظم رهبری در مقابل استکبار و این فشار سنگین‌پای کار بوده و در همه عرصه‌ها از انقلاب خود دفاع می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار