مراکز رفاهی و تجاری چالدران در پی گسترش کرونا تعطیل شد .
کد خبر: ۸۶۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 28 June 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار چالدران گفت: با هدف کنترل و شیوع بیشتر این بیماری هفته بازار، میادین دواب، تفرجگاه‌ها و آبگرم معدنی در این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
 
اصغر فراهانی  در جلسه کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار با محوریت راهکارهای مقابله با بیماری‌های فصلی تابستان و کرونا اظهار داشت: مراقبت فردی و اجتماعی مهمترین اصل برای پیشگیری از شیوع بیماری های ویروسی به ویژه کروناست و مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مدوام از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، خود را از آسیب این بیماری مصون کنند.

وی  افزود: به دلیل انتشار ویروس کرونا در استان و بروز وضعیت قرمز، با هدف کنترل ادامه انتشار ویروس و پیشگیری از بروز سایر بیماری‌های فصلی، بازارهای هفتگی، میادین دواب و تفرجگاه‌ها و آبگرم معدنی "ایستی سو" تعطیل است.
 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار چالدران اضافه کرد: همچنین برگزاری مراسم و اجتماع از جمله عروسی و ترحیم در تالارهای عمومی و حتی در باغ‌های شخصی شهری و روستایی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و با افرادی که سهل انگاری کرده و امنیت بهداشتی مردم شهرستان را به خطر بیندازند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوعیت انباشت فضولات حیوانی در معابر روستایی و نامناسب بودن دفع آب‌های سطحی در روستاها، بر رعایت موازین بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: در جهت جلوگیری از شیوع هرگونه بیماری‌های واگیردار، دهیاران با همکاری مجموعه شبکه بهداشت و درمان  در کمترین زمان نسبت به جمع آوری فضولات حیوانی و ساماندهی دفع آب‌های سطحی در روستاها اقدام کنند و در جهت کیفیت بخشی و استمرار خدمات، بخشداران مرکزی و دشتک نسبت به پیشبرد امور نظارت مداوم داشته باشند.

وی با اشاره  به اینکه حضور کارکنان در ادارات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک انجام گیرد، افزود: مراجعه کنندگان به ادارات نیز ملزم به استفاده از ماسک هستند و در غیر این صورت از ورود آنان به ادارات جلوگیری خواهد شد.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار