استان کرمانشاه ۱۲۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار دارد که این گروه‌ها هرجا لازم باشد پای کار می‌آیند. این گروه‌ها امروز به نماد مجاهدت و خدمت به مردم در سازندگی و محرومیت‌زدایی تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 29 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،این گروه های جهادی مجموعه بسیج سازندگی استان را در رسیدن به اهداف سازندگی و محرومیت زدایی همراهی کرده و علاوه بر انجام رسالت بزرگ خود در مسیر آبادانی و خدمت به محرومین، در ترویج و گسترش زندگی جهادی بین جوانان و نوجوانان هم بسیار اثرگذار بوده اند.

در طول چند سال اخیر که کشور با مشکلاتی از قبیل زلزله، سیل، مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا روبرو بوده، بسیج سازندگی به عنوان یک مجموعه واکنش سریع به میدان آمده و توانسته با سازماندهی گروه های جهادی بر بسیاری از مشکلات غلبه کند و همواره تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کرده است.

کامران هزارخانی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: استان کرمانشاه حدود 1200 گروه جهادی شناسنامه‌دار دارد که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و آخرین فعالیت آنها نیز به اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با کرونا مربوط می‌شود.

هزارخانی با بیان اینکه گروه‌های جهادی استان کرمانشاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 13 هزار و 671 بار کار ضدعفونی مدارس و مساجد سطح استان را انجام داده‌اند، گفت: این گروه‌ها همچنین 2520 مورد ضدعفونی اماکن عمومی مثل مراکز خرید و... را انجام داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به انجام اقدامات دیگری مثل توزیع ضدعفونی کننده‌ها از سوی گروه‌های جهادی استان کرمانشاه برای مقابله با کرونا، گفت: این گروه ها تاکنون 22 هزار و 470 بسته حاوی اقلام بهداشتی، 198 هزار و 320 لیتر مواد ضدعفونی کننده و 24 هزار و 370 عدد بروشور آموزشی را در مناطق محروم سطح استان توزیع کرده‌اند.

وی با اشاره به ورود گروه‌های جهادی استان کرمانشاه در حوزه آموزش چهره به چهره مردم برای مقابله با کرونا، گفت: گروه های جهادی در قالب گروه‌های پنج نفره از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 411 هزار و 125 نفر را آموزش داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه گروه های جهادی استان کرمانشاه در حوزه تولید ماسک هم فعال شده‌اند، گفت: این گروه‌ها با فعال سازی 30 کارگاه تولید ماسک در سطح استان تاکنون سه میلیون و 221 هزار عدد ماسک تولید کرده‌اند، ضمن اینکه این کارگاه‌ها هم اکنون در صورت تامین مواد اولیه لازم برای تولید ماسک ظرفیت تولید روزانه حدود یک میلیون عدد ماسک را در استان دارند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع 54 هزار و 450 بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات از ابتدای شیوع کرونا، گفت: این بسته های معیشتی از طریق مجموعه بسیج سازندگی و با کمک خیرین تهیه و توزیع شده‌اند.

چه خبر از اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه؟

هزارخانی در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه‌های محرومیت زدایی امسال بسیج سازندگی استان کرمانشاه داشت و گفت: امسال 30 میلیارد تومان اعتبار در حوزه پروژه‌های محرومیت زدایی از سوی مجموعه بسیج سازندگی استان هزینه خواهد شد که این میزان اعتبار برای تهیه 800 سری جهیزیه، ساخت 60 واحد منزل مسکونی در روستاهای محروم با همکاری کمیته امداد و بهزیستی برای مددجویان، ساخت مسجد، راه و... هزینه خواهد شد. امسال همچنین برای ایجاد 20 کارگاه تولیدی و خدماتی از سوی مجموعه بسیج سازندگی استان برنامه‌ریزی شده است.

هزارخانی با بیان اینکه از سال 1397 کار ساخت 292 واحد روستایی در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه با همکاری کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش این نهاد شروع شده، گفت: نزدیک 80 درصد این واحدها تحویل شده و مابقی هم تا 20 تیرماه تحویل خواهند شد .برای ساخت هریک از این واحدهای روستایی حدود 52 میلیون تومان هزینه شده که در مجموع ساخت این واحدها 15 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه سپس میزان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده برای امسال در مجموعه بسیج سازندگی استان را 67 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به پایگاه های مقاومت و بسیج سازندگی مراجعه کنند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سطح استان از سوی مجموعه بسیج سازندگی در 10 سال گذشته داشت و اذعان کرد:در طول 10 سال گذشته 109 میلیارد تومان در استان کرمانشاه در حوزه محرومیت زدایی هزینه شده است.

وی ادامه داد: از سال 1388 تا سال 1399 کار احداث و تکمیل 9854 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، احداث و تعمیر 462 باب مسجد، آبرسانی در سطح 83 روستا، ساخت 79 باب غسالخانه، احداث 67 باب جاده و راه روستایی، احداث 64 دهنه پل، احداث 58 خانه عالم، احداث 54 باب مدرسه، احداث 25 باب ساختمان خانه بهداشت، 25 کارگاه تولیدی و اشتغال‌زایی، هشت مورد سیل بند، احداث و تکمیل 1516 چشمه سرویس بهداشتی و... از سوی مجموعه بسیج سازندگی استان در مناطق محروم استان اجرایی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به اختصاص تسهیلات اشتغالزایی از سوی مجموعه بسیج سازندگی استان کرمانشاه در 10 سال گذشته داشت و گفت: در این مدت 62 میلیارد و 792 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

 امسال برای مقابله با شیوع کرونا طرح هجرت نداریم

هزارخانی در ادامه با بیان اینکه امسال برای مقابله با شیوع کرونا طرح هجرت و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از سوی بسیج سازندگی اجرایی نمی شود، گفت: خانواده ها به دلیل شیوع بیماری کرونا خیلی راغب به اعزام فرزندانشان در طرح هجرت نیستند و به همین خاطر هم اعزام دانش‌آموزان را نداریم. البته امسال برای انجام تعمیرات مدارس از سوی استادکاران با مجموعه نوسازی مدارس استان تفاهم نامه منعقد کرده‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار