مصرف گیاهان دارویی در میان مردم مرسوم شده است و با توسعه صنایع فرآوری، توسعه کشت گیاهان دارویی می تواند در ایجاد اشتغال و ارزآوری اثرگذار باشد.
کد خبر: ۸۶۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 30 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، گیاهان دارویی یکی از منابع مهم منابع طبی است که از زمان های بسیار قدیم مرسوم بوده و امروزه بعلت برداشت بی رویه این گیاهان رو به انقراض می باشند که جهاددانشگاهی ارومیه با همکاری جهاد کشاورزی نقده توسط یک کشاورز اقدام به کشت 12 نوع از این گیاهان نموده است .

شناسایی علمی تر این خواص دارویی و از طرفی شدت یافتن تب خشکسالی این اواخر کم کم پای ریشه این گونه های گیاهی رو به گلخانه های تحقیقاتی و مزارع محلی باز کرد.

از همین ابتدا نباید اجازه داد مشکلات روند توسعه این گیاهان با ارزش را کند کند.

معصوم زاد مسئول ترویج جهاد کشاورزی نقده-با توجه به خشکسالی های اخیر و برداشت بی رویه مردم از منابع طبیعی ما بر آن شدیم با هماهنگی جهاد دانشگاهی ارومیه اقدام به شناسایی 12 گونه گیاهان دارویی و کشت آن اقدام کنیم.

تاکنون در منطقه حدود 750 گونه گیاه شناسایی و مشخص شده اما از این ها 269 گونه گیاه دارویی داریم.

از مزایای این کشت صرفه جویی در آب و افزایش 3 برابری درآمد کشاورزان در مقایسه با دیگر محصولات می باشد .

فرجامی رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نقده-پروژه کشت گیاهان دارویی در سطح 15 هکتار به شکل 9 هکتار بارور و 6 هکتار غیر بارور در حال اجراست پیش بینی می کنیم حدود 3 تن عملکرد خشک امسال داشته باشیم حدودا 6 هکتار افزایش پروژه را امسال خواهیم داشت.

 

بهروز کارشناس جهاد کشاورزی گفت: برای حفظ کیفیت اسانس برگ و رنگ برگ بهتر است به مدت 7-8 روز در سایه پهن کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار