کد خبر: ۸۶۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 02 July 2020

 

راه‌اندازی سامانه «پلیس پاسخگو» در گیلان/ برخی خانواده‌ها درباره مشکلات فرزندان خود سردرگم هستند

تابناک/گروه استان‌ها- معاون فرمانده انتظامی استان گیلان از راه‌اندازی سامانه پلیس پاسخگو در گیلان خبر داد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها در مواجهه با مشکلات فرزندان خود سردرگم هستند.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها در مواجهه با مشکلات فرزندان خود سردرگم هستند و نمی‌دانند باید چه برخوردی داشته باشند اظهار داشت: سامانه پلیس پاسخگو با هدف ارائه مشاوره به خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی در کشور و استان گیلان راه‌اندازی شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه گاهی اوقات خانواده‌ها برای گرفتن انواع مشاوره‌های خانوادگی دچار مشکل می‌شوند عنوان کرد: با توجه به موارد یاد شده مجموعه نیروی انتظامی شرایطی را فراهم کرده است که با استفاده از آن علاوه بر ارائه انواع مشاوره‌های اجتماعی خانواده‌ها با تلفن مشکلات خود را بیان می‌کنند.

رسول‌زاده فرساد با تأکید بر اینکه بسیاری از پدر و مادرها نمی‌دانند که در برخورد با مسأله‌ای که برای فرزندشان رخ داده دقیقاً باید چه واکنشی داشته باشند تصریح کرد: اهمیت تصمیم‌گیری و کمک به فرزندان برای حل انواع آسیب‌هایی که آنان را تهدید می‌کند از جمله مهم‌ترین دغدغه‌ها‌یی است که خانواده‌ها با آن مواجه هستند.

وی مشغله والدین و عدم فرصت کافی جهت پرداختن به مشکلات فرزندان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های مرتبط به خانواده‌ها کمک بسیار بزرگی می‌کند ابراز داشت: مجموعه نیروی انتظامی با توجه به موارد ذکر شده شرایطی را فراهم کرده است تا خانواده‌ها با استفاده از آن بتوانند نگرانی‌های خود را برطرف کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه سامانه پلیس پاسخگو در راستای ارائه خدمات به شهروندان راه‌اندازی شده است گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف همه روزه به غیر ایام تعطیل در ساعات اداری با شماره 096580 تماس بگیرند و خدمات مشاوره تلفنی دریافت کنند.

رسول‌زاده فرساد با بیان اینکه این خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های روانشناختی، مددکاری، خانوادگی، تربیت فرزندان و نظایر این‌ها ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به بحث صلح و سازش 70 درصد پرونده‌ها در مراکز مشاوره و مددکاری می‌توان نتیجه گرفت که ارائه چنین خدماتی در سطح کشور آثار مثبتی به دنبال دارد.

وی در تشریح ارائه خدمات حضوری مشاوره‌ای به شهروندان و خانواده‌ها در استان گیلان و شهر رشت نیز مطالبی اضافه کرد و ابراز داشت: علاقمندان برای دریافت خدمات روانشناسز و مشاوره حضوری می‌توانند به مرکز مشاوره آرامش واقع در رشت خیابان بیستون رشت کوچه بقراطی 2 و در شهرستان‌ها نیز به کلانتری‌ها مراجعه کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی سامانه پلیس پاسخگو را برشمرد و در تشریح بیشتر این مطلب اظهار داشت: نیروی انتظامی با احساس مسئولیت در قبال شرایط اجتماعی و در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای در دسترس برای عموم جامعه سامانه پلیس پاسخگو را راه‌اندازی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار