مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معقد است طرح دو فوریتی قانون مالیات های مستقیم از خانه های خالی می‌تواند در کوتاه مدت قیمت مسکن را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد در حالیکه حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی بیان می‌کند نباید انتظار داشت مالیات بر‌خانه‌های خالی در کوتاه‌مدت تأثیری در نرخ قیمت مسکن داشته ‌باشد.
کد خبر: ۸۷۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 15 July 2020

به گزارش تابناک فارس: مسلم صالحی نماینده اقلید ادامه داد: با اجرای این طرح وقتی مالک خانه متوجه شود در صوت خالی بودن خانه باید میزان قابل توجهی مالیات پرداخت کند انگیزه‌ای برای احتکار وجود نخواهد داشت.

صالحی تصریح کرد: پیش بینی می شود این طرح در کوتاه مدت بین 15 تا 20 درصد در کاهش نرخ مسکن تأثیرگذار خواهد بود و علاوه بر افزایش میزان عرضه و کاهش سوداگری، اثر روانی مثبتی نیز در بازار مسکن از خود به جای خواهد گذاشت.

از طرفی حسین حسین‌زاده نماینده لارستان با بیان اینکه نباید انتظار داشت مالیات بر‌خانه‌های خالی در کوتاه‌مدت تأثیری در نرخ قیمت مسکن داشته ‌باشد، توضیح داد: اجرای دقیق این طرح مالیاتی، بستگی به آماده شدن "سامانه املاک و اسکان" دارد، اما اکنون فقط از سامانه فقط رونمایی شده و اطلاعاتی ندارد و هنوز اقدامی انجام نشده است.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس به طور قطع دریافت مالیات بر خانه‌های خالی عمل موثری است و اگر برای این مهم مبلغ منطقی تعیین شود، راهکاری موثر برای کاهش قیمت مسکن خواهد بود، اما باید به این نکته توجه داشت که این راهکار به تنهایی به تعادل در بازار مسکن منجر نخواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شما چقدر به این مردم ظلم می کنید خدا ازتان نگذرد ظالمان به نام دولت و مالک .....مستجر وام می گیرد ..دو دستی تقدیم مالک می کند بعنوان ودیعه ........ان موقع مستجر بد بخت هم اقساط سنگین وام را می پردازند ‌.هم کرایه خانه می پردازند هم تورم مالک را می پردازد ..هم تورم خودش ...هم شارژ جاری سنگین را ...تف به شرفتان نه انسان هستید نه مسلمان هستید نه خدا را می شناسید .کافر هستید ...نه ایرانی هستید که به هم وطن خود رحم کنید فقط پول پرست کثیف هستید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ایده من این هست که دولت باید تمامی زمین های یک کشور رو زیر سلطه خودش داشته باشه . به عقیده من مالکیت وقتی فقط در اختیار دولت باشه و تمام منازل - مغازه ها -باغ ها و صنوف در اختیار کامل دولت و فقط دولت ملی باشه و بخش خصوصی وجود نداشته باشه و دولت منازل - مغازه ها و باغ ها رو با قیمت اندک در اختیار ملتش قرار بده . دیگه این جور اموال به عنوان سرمایه شخصی به حساب نمیان و بلکه از این راه دولت کسب درآمد می کنه . و تمام سرمایه ها ملی هست بدین ترتیب کسی هم هوس کوه خواری و جنگل خواری و غیره نمی کنه چون به دردش نمی خوره .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار