مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزات آموزش و پرورش گفت که دانش آموزان موظفند با لباس رسمی در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.
کد خبر: ۸۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 16 July 2020

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزات آموزش و پرورش گفت که دانش آموزان موظفند با لباس رسمی در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، نورعلی عباسپور درباره تهیه لباس فرم برای دانش آموزان گفت: در آیین نامه اجرایی مدارس که در دستور کار مدیران مدارس است، به صراحت آمده که تصمیم گیری در مورد لباس فرم دانش آموزان با شورای مدرسه است. در سالهای گذشته هم هیچگونه اجباری برای تهیه لباس فرم نیست، اما چهارچوبی مشخص شده که با عرف جامعه مغایر نباشد و متناسب با فرهنگ دینی و ملی باشد.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در مورد اینکه دانش آموز چه لباسی بپوشند که عرف رعایت شود به شورای مدرسه واگذار شده است. بنابراین تحمیلی به خانواده ها نیست که حتما این نوع لباس تهیه شود اما ما معتقدیم که رنگ و .. هم در تریبت بچه ها موثر است و این رنگ و ... را شورای مدرسه تعیین می کند.

عباسپور  که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، اضافه کرد: الان شرایط ویژه است و همانطور که اعلام شده در جایی که شرایط قرمز باشد، طبق پروتکلها دانش آموزان به مدرسه نمی روند اما همین الان هم دانش آموز موظف است با لباس رسمی و با رعایت موارد در کلاس‌های آنلاین شرکت کند و ارتباط رسمی را حفظ کند.

مدیرکل اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره قیمت بالای لباس فرم و اجبار برخی از مدارس به خرید لباس‌هایی با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان گفت: بخشنامه از طرف دفتر وزیر اعلام شد و دانش آموزی که لباس سال گذشته را دارد و اندازه است مجبور به تهیه لباس مجدد نیست.  وقتی هم مدرسه نرود با همان لباس عرفی رسمی توصیه شده می‌تواند در کلاس‌ها حاضر شود. در آن شرایط مدرسه هم نمیرود که بخواهند اعلام یا اجبار کند که لباس نو و جدید بخرند.

عباسپور افزود: با این وجود مرکز رسیدگی به شکایات و ارزیابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و ما با هرچه غیر از این باشد برخورد خواهیم کرد. حتی مواردی در گذشته در مورد سرویس مدرسه نیز از همین طریق گزارشها دریافت و با تخلفات برخورد شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار