کد خبر: ۸۷۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 18 July 2020

 

 
سامانه رهتاب، سامانه ای برای توزیع عادلانه کالا‌های تنظیم بازار است که دارای مزایای فراوان از قبیل سهولت خرید، کاهش صف و توزیع عادلانه کالا، ارائه کالا و خدمات بر اساس جامعه هدف مانند گروه های اجتماعی، حمایتی، شغلی، و چگونگی پراکندگی جغرافیایی، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا، تضمین اصالت کالا و مشخص کردن رضایتمندی مردم از فروشندگان و قیمت کالا و ارائه کالا و خدمات است.
 
 

سامانه رهتاب چیست؟

به گزارش «تابناک»، سامانه رهتاب مخفف راهکار هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار است و بر اساس گفته مسئولان امر مزیت‌ها و اشکال‌هایی دارد که به مرور و در اجرا برطرف خواهد شد.

آنطور که مسئولان مربوطه بیان کرده اند، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سامانه توزیع عادلانه کالا‌های تنظیم بازار است.

با ثبت مشخصات افراد، امکان سوء استفاده از بین می رود

توضیح بیشتر اینکه پیش‌تر توزیع کالا‌ها در یک زمان کوتاه از سوی واحد‌های صنفی صورت می‌گرفت و گاهی برخی افراد از مغازه‌های مختلف برای خرید اقدام می‌کردند که امکان سوء استفاده نیز وجود داشت، اما اکنون با ثبت مشخصات افراد، از این کار جلوگیری می‌شود و زمان بیشتری در اختیار مردم برای خرید کالا‌های تنظیم بازار وجود دارد.

همچنین هنگام خرید از طریق سامانه رهتاب، یک رمز چهار رقمی به تلفن همراه فرد فرستاده می‌شود که این رمز اجازه تحویل سهمیه کالا‌های تنظیم بازار را به فرد متقاضی خواهد داد.

گفتنی است این طرح در حال حاضر در استان اصفهان به صورت جدی در حال پیگیری و اجراست و انتظار می رود در ماه و سال های آینده در سراسر کشور اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار