نماینده مردم اقلید در مجلس، خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، افزود: شهرستان اقلید به عنوان یکی از قطب‌‌های حوزه کشاورزی و دامداری در سطح کشور و استان مطرح است اما متاسفانه با داشتن این ظرفیت بالا در بحث کشاورزی با مشکلات و معضلات گوناگونی رو برو است، از جمله حق آبه سد ملاصدرا که در زمان ساخت این سد قرار بود به کشاورزانی که پشت سد اراضی داشتند، اختصاص پیدا کند، اما نمی‌دانم که شورای عالی آب بر اساس کدام مصوبه‌ای این حق را حذف کرده است.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسلم صالحی در جلسه علنی امروز ( یک شنبه، 29 تیرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مردم انقلابی، قانع و محروم اقلید و سرحد چهاردانگه بیش از 400 شهید و جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است، گفت: از مردم شهرستان حوزه انتخابیه به دلیل حسن توجه و انتخاب بنده به عنوان خادم خودشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده مردم اقلید در مجلس، خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، افزود: شهرستان اقلید به عنوان یکی از قطب‍ ‌‌های حوزه کشاورزی و دامداری در سطح کشور و استان مطرح است اما متاسفانه با داشتن این ظرفیت بالا در بحث کشاورزی با مشکلات و معضلات گوناگونی رو برو است، از جمله حق آبه سد ملاصدرا که در زمان ساخت این سد قرار بود به کشاورزانی که پشت سد اراضی داشتند، اختصاص پیدا کند، اما نمی‌دانم که شورای عالی آب بر اساس کدام مصوبه‌ای این حق را حذف کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خطاب به وزیر نیرو، اضافه کرد: قرار بود چهار پست برق در شهرستان اقلید و سرحد چهاردانگه برای رفع کاهش ولتاژ ایجاد شود. اما تنها همان یک پستی که در سال گذشته کلنگ زنی کردید امسال افتتاح می‌شود، ما به سه پست برق دیگر برای تامین نیاز کشاورزان جهت برقی کردن چاه ها نیاز داریم. 18 نماینده استان فارس در نامه‌ای به شما در خواست کاهش زمان خاموشی چاه‌های آب کشاورزی استان داشتند اما هیچ جوابی به نماینده‌ها داده نشده است. از طرفی کمبود سوخت و افزایش قیمت آن موجب بالار فتن هزینه تولید محصولات کشاورزی شده که صدمات زیادی به کشاورزان وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: دریاچه کافتر استان فارس سالیان سال است که خشک شده، همان گونه که برای دریاچه ارومیه دلسوزی کردید برای دریاچه کافتر هم دل بسوزانید چرا که هم جلوی تبعات زیست محیطی را گرفته و هم سفره مردم را با برداشت از نعمات خدادی بیشتر می‌کند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه یکی از جاده‌های ورودی به اقلید به قتلگاه تبدیل شده است، افزود: 18 کیلومتر ورودی شهرستان اقلید سالیان سال است که باید چهار بانده شود چرا که آمار کشته شده‌ها رو به افزایش بوده است، زیرسازی‌ها انجام شده و تنها در انتظار آسفالت است، لطفا در این خصوص بررسی و مساعدت کنید. همچنین زیرساخت فاز دوم اتوبان طریق الرضا ساخته شده و باید به پایان برسد. همچنین جادهای مختلف اطراف شهرستان و همچنین مسیر آزاد راه شیراز اصفهان نیازمند بازسازی و رسیدگی است که از رئیس کمیسیون عمران و وزیر شهرسازی درخواست توجه بیشتر به این موارد را دارم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خطاب به ویز آموزش و پرورش تصریح کرد: احداث ساختمان آموزشهای ضمن خدمت آموزش و پرورش شهرستان اقلید از سال 84 آغاز شده و 16 سال به طول انجامیده و امروز تنها 10 درصد آن باقی مانده که نیازمند 2 میلیارد تومان اعتباراست، آیا در کشور دو میلیارد تومان برای تکمیل این ساختمان وجود ندارد؟ همچنین تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی، تعین و تکلیف نیروهای حق والتدریسی و نهضتی ها و سرباز معلم ها باید در اولویت رسیدگی قرار بگیرند.

صالحی خطاب به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ساخت چهار تفرجگاه شهرستان اقلید که از دولت نهم و دهم مصوب شده نیازمند اعتبار بوده اما هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان شهرستان اقلید نیز نیازمند رسیدگی است. تکمیل درمانگاه و بیمارستان‌های سید الشهدا نیازمند اعتبار بوده ازطرفی هم کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلات این شهرستان بوده و مدت‌ها است که جان بیماران به دلیل نبود پزشک متخصص از دست می‌رود./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار