کد خبر: ۸۷۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 22 July 2020

 

حجت علی اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از جوجه‌ریزی 10 میلیون قطعه‌ای واحدهای گوشتی استان گیلان در تیر ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا و قطعی برق در استان گیلان، در راستای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل برای مرغداری‌ها تمهیدات لازم از قبل اندیشیده شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش جوجه‌ریزی داریم عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند خوب جوجه‌ریزی و تولید مرغ در واحدهای مرغداری گیلان در شهریور و همزمان با آغاز ماه محرم مشکلی در زمینه تأمین مرغ نداشته باشیم.

علی اکبرنژاد مهم‌ترین بحث در حوزه حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای مرغداری را تأمین نهاده‌های مورد نیاز تلقی کرد و ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه بسیار پیگیر است به طوری‌که تا به امروز 85 درصد از نیاز واحدهای گوشتی استان گیلان به سویا تأمین شده است و در تلاشیم 15 درصد باقیمانده را هم تأمین کنیم.

وی درصد تأمین ذرت را از سویا کمتر اعلام کرد و با اشاره به اینکه تاکنون حدود 40 درصد از ذرت مورد نیاز واحدهای تولیدی تأمین شده است تصریح کرد: در این مورد هم سازمان جهاد کشاورزی با جدیت در حال پیگیری است و تأمین ذرت را در اولویت خود قرار داده از طرفی اختلاف قیمت سویا در بازار خیلی بیشتر از ذرت است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پاسخ به این پرسش که شرایط مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی استان در شرایطی که دائماً شاهد قطع جریان برق هستیم به چه صورتی است افزود: واحدهای مرغداری گیلان همه به تجهیزاتی مانند ژنراتور مجهز هستند از سوی دیگر سوخت دوم هم برای آن‌ها تأمین شده است.

علی اکبرنژاد پیش‌بینی جهاد کشاورزی در مورد احتمال قطعی‌های مکرر برق در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به زمینه‌چینی‌هایی که انجام شد برنامه‌ریزی کردیم که مرغداری‌ها در زمان قطع برق بتوانند از سوخت دوم و ژنراتور استفاده کنند.

وی مسافرپذیر بودن گیلان و خیل عظیم گردشگرانی که همه‌ساله همزمان با ایام تعطیلات نوروز وارد این استان می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: افزایش سطح جوجه‌ریزی و تولید مرغ از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی گیلان برای پوشش‌دهی بازار شب عید از قبل برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را مهم‌ترین تأمین کننده مرغ بازار بزرگ تهران اعلام کرد و گفت: شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در گیلان هم‌اینک علاوه بر پوشش نیازهای داخل استانی و صادرات به مراکز و شهرهای همجوار در حال حاضر سهم بسیار قابل توجهی از نیاز بازار تهران را نیز تأمین می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار