رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اجرای قانون جامع حدنگار ( کاداستر ) از مسئولان اجرائی این استان خواست تا پایان تابستان امسال ، اسناد مالکیت زمین ها و املاک دولتی را ساماندهی کنند.
کد خبر: ۸۷۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 22 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای گروسی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال آذربایجان غربی افزود :  طرح کاداستر یا حدنگار یکی از مهمترین طرح های ملی کشورمان است که اجرای آن اهمیت بین المللی دارد و پیگیری نحوه اجرای آن در استان یک ماموریت ویژه برای دادگستری آذربایجان غربی به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف اسناد مالکیت زمینها و املاک دولتی می بایست در دو ماه آینده عملیاتی شود گفت :  با اجرای این طرح پدیده زمین خواری و تعرض به زمینهای ملی به شکل قابل توجهی مهار خواهد شد و علاوه بر افزایش اطمینان و اعتماد در معاملات، یکی از مهمترین زیرساخت های سرمایه گذاری در استان ابعاد مطلوب تری پیدا خواهد کرد.

آقای حبیبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان  نیز در این جلسه  پیگیری این موضوع به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه را از وظایف دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت : دستگاه های اجرایی این استان و اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی می بایست در همکاری کامل تا پایان شهریور تکلیف اسناد مالکیت این زمین ها را مشخص کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی از جمله مدیرکل ثبت اسناد و املاک  و مدیران جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای و پایانه ها ، منابع طبیعی و امور اراضی به همراه شهردار ارومیه در خصوص آخرین وضعیت زمین های دولتی و اسناد مالکیت آنها گزارش ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار