کد خبر: ۸۷۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 25 July 2020

 

پلیس گیلان برای پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی به شالیکاران آموزش می‌دهد

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه موعد برداشت برنج در استان نزدیک است گفت: آموزش و پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در پیش بودن موعد برداشت محصولات کشاورزی و برنج توسط کشاورزان استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کشاورزان باید مراقب سارقان و سرقت محصولات کشاورزی خود باشند و به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان برنج را از جمله محصولات مهم گیلان اعلام کرد و با بیان اینکه آموزش و پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی به شکل مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد تصریح کرد: پلیس در راستای عمل به رسالت خود نکات و هشدارهای لازم را به مردم به ویژه کشاورزان انتقال می‌دهد.

رسول‌زاده فرساد اجرای طرح‌های مختلف به شکل جدی توسط پلیس را برای آموزش و پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: یکی از موارد بسیار مهمی که در راستای جلوگیری از سرقت باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد خودداری کردن از نگهداری ساقه‌های برنج در شالیزارها است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان پس از درو برنج خود باید هر چه سریع‌تر محصول خود را به انبارهای امن انتقال داده و با این اقدام پیشگیرانه زمینه بروز سرقت را کاهش دهند خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس پلیس با همکاری بسیج اقدامات لازم برای پوشش مناطق روستایی را به انجام می‌رسانند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در راستای پیشگیری از وقوع سرقت محصولات کشاورزی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در کنار پلیس انتظار داریم مردم و کشاورزان نیز همکاری‌های لازم را داشته باشند و به هشدارهای صادره و توصیه‌ها توجه کنند.

رسول‌زاده فرساد نقش همکاری‌های اجتماعی مردم در راستای جلوگیری از سرقت را بسیار تعیین کننده تلقی کرد و با بیان اینکه استفاده از افراد معتمد و واجد شرایط در کارخانجات و محل دپوی برنج ضروری است افزود: در این راه استفاده از سامانه‌های الکترونیکی برای پیشگیری از سرقت هم بسیار مثمر ثمر واقع می‌شود.

وی ضمن درخواست از مردم مبنی بر اینکه در صورت مشاهده موارد مشکوک و تردد افراد ناشناس در محل‌های نگهداری محصولات کشاورزی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های 110به پلیس اطلاع دهند گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در فصل برداشت برنج از کشاورزان می‌خواهیم از برپایی آتش در شالیزارها خودداری کنند. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان ضمن اشاره به فرهنگ بالا و غنی مردم این استان لازمه برقراری امنیت پایدار را مشارکت بالای مردم اعلام کرد و بیان داشت: با همکاری، تعامل و مشارکت مردم در کنار عملی شدن توصیه‌ها و هشدارهای پلیس زمینه ایجاد امنیت پایدار در سطح جامعه بیش از پیش فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار