کد خبر: ۸۷۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 26 July 2020
 

تابناک/معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون با هزینه ۴۳۵ میلیارد ریال، ۱۲۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی قم افزوده شد.

حسین رضایی افزود: سرانه ورزشی کل استان با توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی قم در سال‌های اخیر، به ۵۰ سانتی متر افزایش یافته  که این سرانه شامل فضاهای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و همچنین دستگاه ها دولتی و خصوصی استان است.

وی با بیان اینکه ۵۹۵ مکان ورزشی در استان وجود دارد، گفت: ۱۱۲ مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۲۶۳ مکان متعلق به بخش خصوصی و ۲۲۰ مکان ورزشی نیز به سایر سازمان ها و نهادها تعلق دارد.

وی  سهم اداره کل ورزش و جوانان از سرانه فضای مجازی را ۲۴ سانتی متر اعلام کرد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید با صرف اعتبار ۴۳۵ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال، ۳۳ طرح از جمله مجموعه ورزشی پیامبراعظم(ص) در قم به بهره برداری رسید.

رضایی ادامه داد: مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) با زیر بنایی در حدود ۹ هزار متر مربع شامل سالن چند منظوره با مساحت ۵ هزار متر مربع، سالن ورزش پهلوانی با بیش از ۱۳۰۰ متر مربع و استخر سرپوشیده با مساحت ۱۷۰۰ مترمربع یکی از زیرساخت های مهم ورزشی است که در دولت تدبیر وامید در قم به بهره برداری رسید.

رضایی گفت: بهره برداری از پیست دو و میدانی مجموعه شهید حیدریان، سالن باستانی حضرت ابالفضل(ع)، پیست موتورسواری یادگار امام، سالن ورزشی جودو راحله، تکمیل مجموعه ورزشی شهدای ۱۵ خرداد،‌تکمیل سالن سوده، تکمیل استخر تختی و همچنین بهره‌برداری از سالن ولایت و زمین ساحلی مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم از جمله اقدام‌های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت های ورزشی قم درسال های اخیر است.

وی افزود: افتتاح زمین‌های چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر و جوادالائمه(ع)، استخر حجاب، سالن باستانی پوریای ولی، سالن‌های ورزشی چند منظوره ظهور و حضرت ابالفضل(ع)، چمن مصنوعی مجموعه شهید حیدریان و همچنین احداث خانه جوان در روستاهای کهک و دستجرد از جمله دیگر اقدام های صورت گرفته در قم است.

رضایی توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای قم را از جمله اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید، با بهره‌برداری از ۸۸ طرح، زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای قم ۱۹ هزار و ۱۶۸ مترمربع افزایش یافت.

معاون توسعه منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان قم، افزود: احداث و تکمیل ۹ طرح ورزشی بااعتبار ۵۷ میلیارد ریال و همچنین بهره‌برداری از ۷۹ خانه ورزش روستایی بااعتبار ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال ازجمله اقدام‌های صورت گرفته در توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی قم است.

وی عدالت محوری در توسعه زیرساخت‌های ورزشی را ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از چهار سالن ورزشی چندمنظوره در روستاهای باقرآباد، لنگرود، طایقان و همچنین افتتاح پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهای نیزار، خورآباد، بیدهند، تاروچ و قلعه چم ازجمله مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده برای افزایش سرانه ورزش روستایی استان در سال‌های اخیر است.

رضایی، ادامه داد: به‌منظور توسعه فضاهای ورزشی در مناطق کم برخوردار و فاقد هرگونه امکانات ورزشی، ۷۹ خانه ورزشی در این روستاها راه‌اندازی و تجهیز شد.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: با توجه به افزایش اعتبارات عمرانی از محل مالیات بر افزایش افزوده پیگیری در جهت فعال سازی مجدد احداث سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفری امام رضا(ع) و همچنین احداث زمین مصنوعی در شهرهای کهک، دستجرد، سلفچگان و همچنین احداث زمین مصنوعی در روستای کروجگان و علی آباد در دستور کار است.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد از کل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند. ۵۵ هزار ورزشکار زیرمجموعه ۴۳ هیات ورزشی در قم ساماندهی شده‌اند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار