کد خبر: ۸۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 26 July 2020

احمد امیری با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده کوه گزیر اظهار کرد: بخش‌هایی از این کوه ساعات ابتدایی امروز و نزدیک به ساعت 3 بامداد شاهد وقوع آتش‌سوزی شد.

وی افزود: با وجود سختی، صعب‌العبور بودن و خطرات راه کوهستانی و منتهی به محل آتش‌سوزی و به دلیل حساسیت این منطقه حفاظت شده به خاطر وجود گونه‌های نادر جانوری و گیاهی، محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه به همراه چند تن از مردم بومی منطقه در همان ساعت جهت اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه بیان کرد: نیروهای اعزامی پس از طی مسیر طولانی و سخت گذر، بدون داشتن امکانات تخصصی و با استفاده از وسایل اولیه اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کردند.

امیری با بیان اینکه وجود اثرات ناشی از رعد و برق‌های مکرر و شدید عصر و شب گذشته بر پیکره درختان منطقه می‌تواند نشان دهنده عامل آتش‌سوزی باشد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نیروهای مستقر در محل، شعله‌های آتش در منطقه در ابتدای صبح امروز به خاموشی رفت تا آتش در این منطقه حساس زیست محیطی حاد نشود.


برخورد صاعقه با درخت در ارتفاعات کوه گزیر و احتمال عامل بودن این مساله در وقوع آتش سوزی

 

وی با اشاره به از بین رفتن مرتع و درختان در این آتش‌سوزی ادامه داد: نزدیک به 10 اصله درخت بلوط و حجمی از مرتع در آتش سوخته است ولی هنوز میزان دقیق منطقه در آتش سوخته برآورد نشده است.

امیری افزود: با توجه به ادامه وزش باد در منطقه و احتمال زبانه کشیدن دوباره شعله‌های آتش، نیروهای اعزامی به این کوه همچنان در منطقه حضور دارند تا از خطر احتمالی پیشگیری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در این حادثه به هیچ‌یک از گونه‌های جانوری منطقه آسیبی وارد نشد بیان کرد: این منطقه دارای گونه‌های حفاظت شده پلنگ، کل و بز کوهی، خرس، سنجاب ایرانی، گرگ و... است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار