کد خبر: ۸۸۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 29 July 2020

ضدعفونی معابر و  اماکن عمومی پاکدشت آغاز شد

تابناک/ سرپرست شهرداری پاکدشت گفت: با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا، عملیات ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی شهرستان پاکدشت بار دیگر از سر گرفته شد.

«حسین شصتی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سابقه ی فعالیت شهرداری در موج نخست شیوع ویروس کرونا،  اظهار کرد: در موج نخست، شهرداری پاکدشت بر اساس وظیفه  خود در خدمت‌رسانی به مردم، با استفاده از تمامی تجهیزات نسبت به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، ورودی ادارات و بانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بوستان‌ها و سایر مناطقی که محل تردد مردم بود، اقدام کرد.
این مقام افزود: شهرداری با برپایی ایستگاه‌های مکانیزه ضدعفونی کردن خودروها تلاش کرد تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند و در این مسیر، از توان و ظرفیت گروه‌های جهادی نیز استفاده کرد.
وی گفت: شهرداری پاکدشت در راستای تأمین امنیت روانی و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران ناشی از این ویروس، اقدام به تجهیز بیمارستان صحرایی ۱۲۰ تختخوابی در ورزشگاه کارگران کرد که خوشبختانه  با تلاش تمامی مردم، مسوولان و کادر درمانی شهرستان این بیمارستان هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفت.
شصتی، همچنین گفت: با توجه به آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا، شهرداری پاکدشت ضمن بار دیگرعملیات ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی را آغاز کرده و بسیاری از خدمات اداری و حضور افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی را فقط به افراد دارای ماسک ارائه می‌کند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مدافع سلامت شهرستان پاکدشت، دکتر روحانی راد، رستم‌نژاد و مهینی، گفت: با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت شهرستان پاکدشت، بوستان ۹ هزار مترمربعی مسکن مهر پاکدشت، به نام این شهیدان مزین شده‌است.
سرپرست شهرداری پاکدشت گفت: مسکن مهر پاکدشت از ۸ هزار واحد مسکونی برخوردار است که نخستین بوستان آن، در گذشته احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: دومین بوستان مسکن مهر پاکدشت در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع احداث و به نام شهدای مدافع سلامت مزین گردیده که این بوستان به زودی افتتاح و در اختیار ساکنین این منطقه مهم از پاکدشت قرار می‌گیرد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران قرار دارد.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.
دکتر سیماسادات لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.
وی افزود: تا کنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳ هزار و ۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی گفت: تا کنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار