معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند، گفت: فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و آمار مرگ و میر در استان کاهش چندانی نداشته است.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت دانشگاه، با بیان اینکه فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم آمار رو به کاهش است، اما آمار مرگ و میر در استان کاهش چندانی نداشته که با همدلی و همکاری مردم شاهد تغییر این آمار خواهیم بود.

او با اشاره به افزایش آمار ثبت مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روز‌های اخیر، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۲۱۲ هزار نفر از مردم استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۳۱ هزار و ۶۹۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی بیان کرد: ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

او با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ هم استانی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند، اضافه کرد: مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون ۴۷۶ نفر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: هم اکنون ۹۳۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و ۲۷ هزار و ۴۲۶ نفر نیز در استان با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی، ۴۷۶ مورد فوتی استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۲۱۸ مورد مربوط به شیراز، ۲۶ مورد مرودشت، ۲۱ مورد کازرون، ۱۲ مورد داراب، ۹ مورد آباده، ۸ مورد قیروکارزین، ۶ مورد اقلید، کوار، لامرد، ممسنی و پاسارگاد هر کدام ۵ مورد، زرین دشت، خرم بید استهیان و زرقان هر کدام ۴ مورد، سپیدان و ارسنجان هر کدام ۳ مورد، مُهر و فیروزآباد هر کدام ۲ نفر، کوه چنار، رستم، نی ریز، خرامه، سروستان و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه اساتید اپیدمیولوژی دانشگاه بر این عقیده اند که استفاده حداکثری مردم از ماسک، ۶۰ درصد از موارد بستری و ۷۰ درصد از موارد فوت کاهش پیدا می‌کند، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

همتی ابراز امیدواری کرد: تا با رعایت استفاده از ماسک به عنوان یک توصیه مهم و ساده از سوی مردم، سلامتی را به خود، خانواده و جامعه هدیه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار