مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از زمان آغاز عملیات بهره برداری از سامانه انتقال آب شرب به شهر خمین و روستاهای این شهر از مسیر خط انتقال آب سرشاخه های دز به قمرود در مرداد ماه سال ۹۶، تاکنون ۱۵ میلیون مترمکعب آب شرب با کیفیت برای این شهر و روستاهای این شهرستان تأمین شده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 30 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس حسین اکبری افزود: پروژه آبرسانی به شهر خمین از مسیر خط انتقال آب سرشاخه های دز به قمرود برای اولین بار در کشور و به روش BOT توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده است.
مهندس اکبری با اشاره به اینکه تا قبل از برنامه چهارم توسعه بخش مهمی از آب شرب شهرهای استان از منابع آب های زیرزمینی تامین می شد که پس از آن رویکرد دولت برای تامین آب شرب شهرها به سمت استفاده از منابع آب های سطحی تغییر کرد گفت: به منظور کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و بالا بردن ضریب اطمینان، تامین آب شرب تمام شهرهای استان از محل منابع آب های سطحی تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار این شرکت قراردارد.
وی تأمین آب شرب با کیفیت بالا را یکی از وظایف ذاتی و مهم شرکت‌های آب منطقه‌ای برشمرد و افزود: تأمین ۱۵ میلیون متر مکعب آب از طریق بهره برداری از پروژه آبرسانی سبب افزایش کیفیت آب شرب شهر و روستاهای خمین و همچنین عدم برداشت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از افت کمی و کیفی آب در این شهرستان شده است.
مهندس اکبری همچنین ادامه داد: ۱۰ روستای این پروژه همزمان با افتتاح آبرسانی به شهر خمین به بهره برداری رسیده و هم اکنون ۲۳ روستا از ۴۰ روستا در حال آبرسانی است و با رفع برخی موانع اجرایی طرح و آبرسانی به ۷روستای باقی مانده، این شرکت آماده بهره برداری از آبرسانی به ۳۰ روستای شهرستان خمین خواهد بود.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای مرکزی یادآورشد: با تکمیل عملیات این پروژه بیش از هشتاد هزار نفر جمعیت شهری و روستایی از آب با کیفیت و مناسب برخوردار خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار