استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی: شهرداری ها مکلف هستند سهم نیم درصدی را پیش از پایان سال و بموقع پرداخت کنند
کد خبر: ۸۸۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 31 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر اجرای مصوبات گذشته مبنی بر ساخت کتابخانه‌های عمومی جدید برای دسترسی بهتر مردم، اظهار داشت: شهرداری ها مکلف هستند سهم نیم درصدی را پیش از پایان سال و بموقع پرداخت کنند تا در زمینه گسترش فعالیتهای کتابخوانی بیش از این خللی وارد نشود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیران برای گسرتش فضای کتابخانه‌ها افزود: در برخی مناطق استان مشکل خلا کتابخانه‌های عمومی جدی است و موانع حضور خیران کتابخانه ساز باید برداشته شود.

استاندار آذربایجان‌غربی تکمیل فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی را امری مهم در راستای زیرساخت های اجتماعی دانست و گفت: وجود کتابخانه به تغذیه حیات فکری و روحی مردم کمک کرده و مواریث فرهنگی و دانش های نهفته، تفکر گذشتگان و اندیشه های موجود را به آیندگان انتقال می‌دهد.

شهریاری از کتابخانه‌ها به عنوان نیرومندترین پایگاه برای سرمایه‌های معنوی جامعه یاد کرد و افزود: زمینه برخورداری مردم استان از کتابخانه های عمومی از میانگین کشوری عقب تر هستیم و جبران این موضوع به تلاشی جدی از سوی متولیان امر نیاز دارد. 

وی ضمن قدردانی از کارکنان کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: مشکلات معیشتی کتابداران از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌شود. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث کتابخانه‌ها در استان مصوب شده است.

ناصر حضرتی پر افزود: یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان نیز برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی استان در بودجه سالجاری درنظر گرفته شده است.

در این جلسه تصمیمات لازم در خصوص مشکل کتابخانه‌های طباطبایی و قائم ارومیه، ابن سینای سردست و شهید علمی نقده اتخاذ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار