کد خبر: ۸۸۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 31 July 2020

استاندار خوزستان گفت : تمامی ادارات، سازمانها، مشترکین صنعتی و ارگان‌ها ملزم به رعایت الگوی مصرف برق در این ایام گرم سال هستند و درصورت مشاهده تخلف، برق آنها قطع می‌شود.

غلامرضا شریعتی روز جمعه در حاشیه بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اهواز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: رعایت نکردن الگوی مصرف برق از طرف مشترکین می‌تواند یک شهر را دچار بحران کند و تبعات اجتماعی بالایی داشته باشد به همین دلیل تاکید می‌کنیم تمام مدیران اجرایی دستگاه‌ها و ادارات باید طبق مصوبه مدیریت بحران عمل کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در سیستم برق منطقه‌ای انجام شده است، افزود: اگر چه برخی از این اقدامات عملیاتی نشده‌اند ولی طی ۲ ماه آینده به تدریج شرایط در شبکه توزیع برق اهواز بهتر خواهد شد و شاهد مدیریت هوشمندانه‌تر، کنترل بهتر و قطعی و خاموشی‌های کمتر خواهیم بود.

استاندار خوزستان گفت : ۱۵ عدد پست برق ۱۳۲ کیلو وات خریداری و در حال نصب هستند که با بهره برداری از این پست‌های برق انتظار داریم کیفیت و شرایط بسیار خوبی را در توزیع برق اهواز داشته باشیم.

وی افزود: کمترین خاموشی‌ها را در سال جاری داشتیم ولی به دلیل مصرف بالای برق  در بعضی از ایستگاه‌های فوق توزیع اهواز دچار مشکل شدیم که باید پیشگیری می‌کردیم تا در توزیع برق دچار مشکل و بحران نشویم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرایط بهتری با وارد شدن تعدادی از پست‌های برق فوق توزیع به مدار خواهیم داشت، گفت: توان مصرف برق کلانشهر اهواز حدود ۲هزارو ۳۰۰ تا ۲هزارو ۴۰۰ مگاوات است در حالیکه در استان‌های دیگر مثل سمنان و کردستان تمام پیک مصرف آنها  ۲۰۰ مگاوات است که قابل مقایسه با استان خوزستان نیست .

وی با اشاره به مصرف بالای برق در استان خوزستان افزود: این مسئله حساسیت سرمایه‌گذاری زیرساختی بیشتر و جدی  را می‌طلبد تا برق استان را پایدارتر کنیم چراکه خوزستان یکی از استان های اولیه کشور است که اهمیت آن بسیار بالاست.

شریعتی ادامه داد : سال‌های گذشته مدیریت توزیع برق هوشمندانه نبود به همین دلیل در بارش باران‌ها دچار مشکل می‌شدیم که با ایجاد مرکز پایش در حوزه‌های مختلف و اقدامات زیرساختی انجام شده توانستیم یک مدیریت هوشمندانه‌ای بر برق اهواز حاکم شود که کاملاً نو ، متفاوت و پیشرو  در کشور باشد و سایر شرکت‌های توزیع برق کشور از برق استان خوزستان الگو بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ تصمیمی در خصوص ساعات اداری در هفته آینده گرفته نشده است، گفت: سازمان هواشناسی تاکنون در خصوص افزایش دما گزارشی ارائه نداده است و چنانچه دمای هوا روند کاهشی داشته باشد، مصرف برق هم شرایط مناسب‌تری را خواهد داشت لذا به همین دلیل ساعت کار ادارات به صورت عادی بر می‌گردد و  چنانچه نیاز باشد تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

 استاندار خوزستان به همراه جمعی از مسئولان استان جمعه از مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اهواز بازدید و از آخرین وضعیت پایداری برق در مناطق مختلف شهر اهواز و سایر شهرستان‌های استان را بررسی کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار