تابناک / در سيزدهمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران و بهره برداري از 14 طرح حوزه آب و برق چهارمحال و بختياري
کد خبر: ۸۸۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 01 August 2020
 
 
 
تابناک / در سيزدهمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران و بهره برداري از 14 طرح حوزه آب و برق چهارمحال و بختياري

مديرعامل توانير در آئين افتتاح طرح‌هاي چهارمحال و بختياري:

صرفه‌جويي 5500 مگاواتي مشتركان در مصرف برق گرم‌ترين روزهاي سال/ برای تامين برق در استان چهارمحال و بختياري هيچ محدوديتي وجود ندارد

مديرعامل توانير در سيزدهمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران و بهره برداري از 14 طرح حوزه آب و برق چهارمحال و بختياري با قدرداني از همراهي مردم كشور در مديريت مصرف برق گفت: اين همراهي مردم از ابتداي امسال تاكنون منجر به صرفه‌جويي پنج هزار و 500 مگاواتي برق شده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدحسن متولي زاده" روز چهارشنبه در آئين افتتاح طرح‌هاي چهارمحال و بختياري افزود: اين صرفه‌جويي به ارزش معادل 100 هزار ميليارد تومان است، چرا كه براي تامين پنج هزار و 500 مگاوات برق بايد يك نيروگاه بزرگ به اين ميزان ظرفيت در كشور ايجاد شود.
وي ادامه داد: اين صرفه‌جويي هم از نگاه اقتصاد ملي و هم در حوزه اقتصاد خانوار، صنعت و كشاورزي حائز اهميت است و اميد است اين همراهي تداوم يابد.
متولي زاده با بيان اینکه سال جاري تاكنون بدون خاموشي سپري شده است، تصريح كرد: برنامه‌ريزي دقيق و تعامل خوب مشتركان باعث شده است تا امسال همانند سال گذشته خاموشي نداشته باشيم.
مديرعامل شركت توانير با اشاره به اينكه 40 درصد از برق مصرفي كشور به وسايل سرمايشي فصل تابستان اختصاص دارد، اظهار داشت: از مردم تقاضا مي‌شود براي عبور موفق از پيك مصرف فصل تابستان در مديريت مصرف وسايل سرمايشي اهتمام ويژه‌اي به‌كار گيرند.
متولي زاده، در ادامه با اشاره به مديريت مطلوب مصرف برق در چهارمحال و بختياري، افزود: مصرف بيش از 97 درصد مشتركان زير الگوي مصرف است كه اين يك الگو در كشور به شمار مي‌رود.
وي به سياست‌هاي تشويقي وزارت نيرو در خصوص مشتركان مصرف نيز اشاره كرد و گفت: اين سياست‌ها به‌ويژه در بخش كشاورزي بسيار موثر است و كشاورزان مي‌توانند با مديريت مصرف برق از مشوق‌هاي اين حوزه بهره‌مند شوند.
مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه توسعه بخش انرژي در اين استان بستر مناسبي براي جذب سرمايه گذار فراهم كرده است، گفت: امروز مي‌توان به تمامي سرمايه‌گذاران اعلام كرد كه در اين استان از نظر تامين برق هيچ محدوديتي وجود ندارد.
در اين آيين به طور همزمان 14 طرح حوزه برق و آب اين استان با سرمايه گذاري 337 ميليارد تومان افتتاح شد.
بهره برداري از تصفيه‌خانه فاضلاب شهر لردگان، برق‌رساني به پنج روستا، بهينه سازي شبكه وتبديل سيم به كابل خود نگهدار، توسعه شبكه فشار متوسط و افزايش نقاط مانور، افزايش ظرفيت پست‌هاي توزيع، توسعه شبكه فشار ضعيف و تامين برق متقاضيان، توسعه شبكه روشنايي شهري و روستايي، نصب كنتورهاي هوشمند در جهت ارتباط دوسويه و احداث نيروگاه مقياس كوچك گازي از جمله اين طرح‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار