فرماندار خوی: ارزش صادرات کالا از گمرک ریلی و داخلی شهرستان خوی نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 01 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، تیموری سرپرست فرمانداری خوی در بازدید از روند صادرات از گمرکات این شهرستان گفت: در چهار ماه نخست سال جاری، 118 هزارتن انواع کالا به ارزش 250 میلیون دلار از گمرک داخلی و گمرک مرزی و ریلی رازی خوی به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزنی 2 برابر و از نظر ریالی 5 برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

چاووشی مدیر گمرک داخلی خوی سهم این گمرک از صادرات کالا را 16 میلیون و 500 هزار دلار اعلام کرد و افزود: در این مدت 18 هزارتن انواع کالا از گمرک داخلی خوی صادر شده است که 50 درصد کالاهای صادراتی از این گمرک در این مدت را تولیدات واحدهای صنعتی آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

وی عمده مقصد کالاهای صادراتی این گمرک را کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه از جمله امارات و کشورهای اروپایی اعلام کرد و افزود: انواع ایزوگام، آب میوه، کنسانتره میوه، سنگ معدنی، انواع بیسکویت، نمک و محصولات کشاورزی از جمله کالاهای صادراتی بوده است.


راثی مدیر گمرک زمینی و ریلی رازی هم سهم این گمرک از صادرات ریلی کشور را 100 هزارتن انواع کالا به ارزش 233 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: این میزان صادرات با 2400 واگن قطار با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به خارج از کشور صادر شده است. 


وی ازرونق ترانزیت از این گمرک ریلی نیزخبر داد و گفت: در 4 ماه امسال 162 هزار تن انواع کالا با بیش از 5 هزار و 500 واگن قطار به ارزش 283 میلیون دلار از گمرک ریلی رازی ترانزیت شده است که این میزان ترانزیت نسبت مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش نشان می دهد. 

 

وجود گمرک داخلی و مرزی رازی در آذربایجان غربی ظرفیت بسیار بزرگ در جهت توسعه صادرات از این خطه از کشورمان است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار