مسئول سازمان بسیج سازندگی در استان در بازدید از دفتر پایگاه خبری تابناک قم:
5 هزار و 150 بسیجی در قم به صورت جهادی در عرصه خدمات رسانی به مردم در موج نخست شیوع ویروس کرونا فعال بودند. فعالیت خبرنگاران در عرصه تولید محتوا از نوع جهادی است و آنچه که نقطه مشترک فعالیت های ما و اصحاب رسانه می شود همین فعالیت های جهادی است.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 02 August 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ محمود داوود آبادی در حاشیه بازدید از دفتر پایگاه خبری تابناک قم با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی کار جهادی انجام می دهند، اظهار کرد: فعالیت خبرنگاران در عرصه تولید محتوا از نوع جهادی است و آنچه که نقطه مشترک فعالیت های ما و اصحاب رسانه می شود همین فعالیت های جهادی است.

خدمت مومنانه بیش از 5 هزار بسیجی به مردم در موج نخست شیوع کرونا در قم

وی با اشاره به وجه تمایز اقدامات خبرنگاران در برنامه های جهادی با دیگر ارگان ها بیان کرد: خبرنگاران در عرصه تولید محتوا و مقابله با جنگ نرم دشمن به صورت دلی فعالیت دارند در حالی فعالیت های ما در نهادی مانند سازمان بسیج سازندگی به صورت سازمانی انجام می شود که این دو با یکدیگر بسیار متفاوت است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در استان قم؛ حرکت جهادی خبرنگاران را در عرصه تولید محتوا و مقابله با اخبار غلط فیک نیوزها در ایام شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: خبرنگاران در این عرصه بسیار قدرتمند و هدفمند وارد شدند و توانستند نقشه های دشمنان را در ایجاد یک جنگ روانی خنثی کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغلی پرخطر و حساس به شمار می رود، گفت: احساس وظیفه کردن در خدمات رسانی به مردم از جمله نقاط مشترک فعالیت اصحاب رسانه و سازمان بسیج سازندگی به شمار می رود.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب در قرارگاه پیشرفت و آبادانی یکی از مصادیق بارز احسان را حرکت جهادی دانست و بیان کرد: در حرکت های سازمانی اقدام جهادی یک تکلیف است اما در اقدامات خودجوش نقطه آمال و هدف گذاری است که توسط نیروهای مردمی رقم می خورد.

وی سفارش رهبر معظم انقلاب در فرمان 8 ماده ای که خطاب به سپاه پاسداران ابلاغ شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبری در این فرمان توصیه کرده است که اقدامات جهادی باید مردمی باشد که برهمین اساس هم تمامی برنامه های خدمات رسانی در زمان های مختلف جهادی انجام می شود.

داوود آبادی به فرمایش امیرالمومنان(ع) خطاب به مالک اشتر اشاره و عنوان کرد: « از مردم همانقدر انتظار داشته باش که در حق آنان احسان کردی» این سخن درس های ارزنده ای را در خود نهفته است که در این زمینه باید اذعان داشت مصداق بارز «احسان» که رهبری اشاره کردند همان حرکت جهادی در خدمات رسانی مردم است.

وی با تاکید براینکه نیروهای جهادی از بین مردم به صورت خودجوش و داوطلبانه برای خدمت رسانی به جامعه وارد کارزار می شوند، تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا نیروهای جهادی در بیمارستان ها به یاری کادر درمان و بیماران شتافتند و در کنار آن به توزیع و بسته بندی بسته های حمایتی مومنانه پرداختند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در استان قم ادامه داد: 5 هزار و 150 نفر بسیجی در قم به صورت روزانه مشغول فعالیت جهادی در ایام شیوع کرونا بودند و نیازمندی های این افراد از سوی کمیته پشتیبانی تامین می شد و اگر این بسیجیان وارد میدان نمی شدند هرگز صحنه های خاص همدلی دیده نمی شد.

همدلی و اتحاد خبرنگاران قمی در قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا

در بخش دیگری از این دیدار فخرالدین یوسف پور مدیر پایگاه خبری تابناک قم با اشاره به فعالیت قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام اولیه این واقعه تلخ در قم، هجمه های مختلفی به راه افتاد و دشمن در تلاش بود از این فرصت استفاده کند و با انتشار اخبار کذب علیه نظام فعالیت کند که در این راستا تصمیم گرفته شد قرارگاه رسانه ای با داوطلبی فعالان عرصه رسانه ایجاد شود تا با تولید محتوا به مقابله با فیک نیوزها بپردازیم.

خدمت مومنانه بیش از 5 هزار بسیجی به مردم در موج نخست شیوع کرونا در قم

وی با بیان اینکه عکاسان خبری از روزهای نخست شیوع این بیماری در بیمارستان ها مشغول فعالیت شدند و فعالیت جهادگران و کادر درمان را به تصویر کشیدند، تصریح کرد: تنی چند از خبرنگاران و عکاسان قمی در راه این حرکت جهادی به این بیماری مبتلا شدند اما این مسئله مانع نشد که از ادامه این راه دست بکشند.

مدیرپایگاه خبری تابناک ادامه داد: در ادامه این فعالیت های جهادی برای اصحاب رسانه نیز در چندین نوبت بسته های بهداشتی و غذایی تهیه و بین آنان توزیع شد.

وی تاکید کرد: کرونا در عین اینکه ما را در سوگ بسیاری از عزیزانمان نشاند و دلهره و نگرانی فراوانی را به دنبال داشت موجب شد وحدت خاصی در بین اصحاب رسانه بوجود بیاید.

یوسف پور ادامه داد: بحران های گوناگونی را در طول سال های گذشته پشت سرگذاشتیم اما اتحاد و همدلی که با ایجاد قرارگاه رسانه ای بین اهالی رسانه رخ داد بسیار خاص و شگفت انگیز بود.

وی با تاکید براینکه فعالان رسانه ای در قم همزمان در حال خنثی کردن نقشه های متعدد دشمنان در ایام شیوع ویروس کرونا بودند، بیان کرد: آرام کردن فضای جامعه و هدایت مردم به خود قرنطینگی، مقابله با قم هراسی، امید دادن به کادر درمان و ... از جمله برنامه هایی بود که اصحاب رسانه با اتحاد توانستند اتفاق خوبی را رقم بزنند.

مدیرپایگاه خبری تابناک قم اضافه کرد: گروه جهادی تبلیغی فاطمیون به دلیل نداشتن فضا، در حال حاضر در دفتر تابناک مشغول به تولید ماسک با قیمت مناسب هستند.

وی خاطر نشان کرد: کرونا تمام نشده و لازم است حرکات جهادی ادامه دار باشد و در این راستا سپاه و بسیج سازندگی در یاری مردم به خوبی وارد شدند و نقش آفرینی کردند و پایگاه خبری تابناک اعلام آمادگی می کند که در پوشش و انعکاس این فعالیت های جهادی پیشقدم باشد.

در ادامه تسرهنگ داود آبادی از کارگاه تولید ماسک که با همکاری گروه جهادی تبلیغی فاطمیون در محل دفتر تابناک راه اندازی شده بازدید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار